Skocz do zawartości

Zwolnienie nauczyciela mianowanego

13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_-praw-eldog63

Gość_-praw-eldog63
  • Goście

Napisano 26 maj 2010 - 09:38

Jestem nauczycielem mianowanym zatrudnionym na czas nie określony w pełnym wymiarze czasu pracy.
Uczę języka polskiego w Szkole Podstawowej, dyrektorka zagroziła mi zwolnieniem z pracy bo niskie są wyniki osiągane przez uczniów na sprawdzianie po klasie VI (wykrzyczała mi w gabinecie, że ja nic nie robię) Papieru na to nie ma.
Obecnie przebywam na zwolnieniu lekarskim do 31 maja 2010 roku obawiając się otrzymania wypowiedzenia z pracy.
Wiem, że według Karty Nauczyciela można nauczycielowi dać wypowiedzenie z końcem roku szkolnego z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia, a koniec roku szkolnego przypada na 31 sierpnia 2010 roku więc wypowiedzenie będzie skuteczne gdyby było dostarczone 31 maja 2010 roku, czy dyrektor może zastosować skrócony okres wypowiedzenia? W jakich przypadkach dyrektor może zastosować skrócony okres wypowiedzenia? Czy to jest możliwe w moim przypadku?
Nie za bardzo chcę przebywać obecnie na zwolnieniu lekarskim ale chyba jednak muszę.
Chcę wrócić do pracy 1 czerwca 2010 roku (Dzień Dziecka) i proszę o szybką w miarę możliwości pomoc! Czy obecnie po powrocie ze zwolnienia lekarskiego jestem chroniona prawem i czy mam szansę dopracować do końca roku szkolnego i wtedy mieć dopiero czas na dalsze działanie? Czekam na odpowiedź!

#2 Gość_-praw-malvina0

Gość_-praw-malvina0
  • Goście

Napisano 26 maj 2010 - 17:05

witam.

" Nauczyciela zatrudnionego na podstawie mianowania można zwolnić tylko w ściśle określonych przypadkach wskazanych w ustawie - Karta Nauczyciela. Można także rozwiązać stosunek pracy w drodze porozumienia stron. Zwolnienie nauczyciela w trybie art. 20 ust. 1 pkt 2 Karty Nauczyciela, czyli w razie zmian organizacyjnych, lub zmian planu nauczyciela uniemożliwiających dalsze zatrudnienie nauczyciela w pełnym wymiarze zajęć jest możliwe o ile: o ile: