Skocz do zawartości


Jak długo się czeka na Certyfikat Księgowego


wróć do serwisu Księgowość 243 odpowiedzi w tym temacie

#221 justa9

justa9

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 07 marzec 2013 - 11:45

A czy ktoś się orientuje może, czy 7-letnia praktyka w ewidencji ilościowo-wartościowej pionu głównego księgowego w jednostce budżetowej może być zaliczone jako praktyka w księgowości do uzyskania certyfikatu księgowego mf?Dodam,że prowadziłam, na podstawie dowodów księgowych, księgi rachunkowe, ujmujące zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym, ale tylko w zakresie ewidencji środków trwałych, rzeczowych składników majątku obrotowego i ewidencji pozabilansowej.Jeżeli chodzi o wykształcenie to kwalifikuję się do uzyskania certyfikatu.

#222 Gość_eww

Gość_eww
  • Goście

Napisano 11 marzec 2013 - 23:28

hej Dołączona grafika
jak w temacie ? z MF mam potwierdzenie, że dokumenty otrzymali 08-02-2013 i czekam Dołączona grafika
Jak długo się teraz czeka ?
dzwoniłam do MF ( o dziwo za pierwszym razem sie dodz) i pani powiedziała, że jest duży napływ i trzeba czekać nawet do 2 m-c ;(

#223 Gość_eww

Gość_eww
  • Goście

Napisano 11 marzec 2013 - 23:32

kto jeszcze czeka ? Dołączona grafika

#224 Radomiak

Radomiak

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1747 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 11 marzec 2013 - 23:39

Za moich czasów przełom 2009-2010 roku, po zdanym egzaminie czekało się na certyfikat ok. 3-4 miesięcy. Widzę że okres ten skrócili do połowy. Czasami są takie fale składających dokumenty i trzeba odczekać swoje takie vacatio legis Dołączona grafika Jest czas na zastanowienie się co dalej jeśli dostanie się już taki papierek. Tak naprawdę dużo się nie zmienia, wiedzę trzeba zdobywać nadal, na certyfikacie się nie kończy...



#225 Gość_aaa

Gość_aaa
  • Goście

Napisano 12 marzec 2013 - 11:57

w moim przypadku - dwa lata temu, od momentu zlozenia dokumentow do otrzymania certyfikatu minął 1 miesiąc.

#226 Gość_Justyna

Gość_Justyna
  • Goście

Napisano 16 marzec 2013 - 18:06

Mam pytanie, czy praca przez 3 lata w biurze rachunkowym na pół etatu u mamy będzie uznana jako praktyka potrzebna do uzyskania certyfikatu ? Czy mogą wystąpić jakieś problemu w związku z tym, że to mamy biuro ?

#227 Gość_karola

Gość_karola
  • Goście

Napisano 28 maj 2013 - 11:26

czy ktoś wysyłał w maju dokumenty i czeka?

#228 Gość_Gość Grzesiek

Gość_Gość Grzesiek
  • Goście

Napisano 16 czerwiec 2013 - 12:43

czy ktoś wysyłał w maju dokumenty i czeka?

Tak ja wysłałem 31 maja i cierpliwie czekam ;-)



#229 Gość_Łukasz

Gość_Łukasz
  • Goście

Napisano 27 czerwiec 2013 - 08:42

Witam. Ja wszystkie papiery wysłałem 17 maja 2013 r. (odebrali 21 maja). A 26.06.2013 r. otrzymałem już gotowy certyfikat. Dodam tylko, że nie otrzymałem potwierdzenia z Ministerstwa żadnej wiadomości, że otrzymali moje dokumenty. Tylko od razu przysłali gotowy certyfikat Dołączona grafika PozdrawiamDołączona grafika



#230 Gość_DJ

Gość_DJ
  • Goście

Napisano 16 sierpień 2013 - 15:32

Papiery wysłałem 26 czerwca. Certyfikat dostałem 6 sierpnia. 



#231 Radomiak

Radomiak

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1747 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 18 sierpień 2013 - 13:04

Mam pytanie, czy praca przez 3 lata w biurze rachunkowym na pół etatu u mamy będzie uznana jako praktyka potrzebna do uzyskania certyfikatu ? Czy mogą wystąpić jakieś problemu w związku z tym, że to mamy biuro ?

 

Możesz , bowiem posiadasz trzyletnią praktykę w księgowości tj. wykonywanie na podstawie stosunku pracy w wymiarze czasu pracy nie mniejszej niż ½ etatu, odpłatnej umowy cywilnoprawnej zawartej z przedsiębiorcą świadczącym usługi w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, umowy spółki lub w związku z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej

 

oraz

- posiadasz wykształcenie wyższe magisterskie uzyskane na kierunku rachunkowość lub na innym kierunku ekonomicznym o specjalności rachunkowość lub innej, dla której plan studiów i program kształcenia odpowiadał wymogom określonym przez organy uczelni dla specjalności rachunkowość, w jednostkach organizacyjnych uprawnionych, zgodnie z odrębnymi przepisami, do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych, LUB

- posiadasz trzyletnią praktykę w księgowości, posiadasz wykształcenie wyższe magisterskie lub równorzędne na kierunku innym niż rachunkowość oraz ukończyły studia podyplomowe z zakresu rachunkowości w jednostkach organizacyjnych uprawnionych, zgodnie z odrębnymi przepisami, do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych,



#232 Gość_Magda

Gość_Magda
  • Goście

Napisano 10 wrzesień 2013 - 08:37

Wysłałam 01/08/2013 dostałam 06/09/2013 Dołączona grafika



#233 KarolKor

KarolKor

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 29 wrzesień 2013 - 16:17

Pytanie praktycznie:

oprócz zaświadczenia z biura rachunkowego, w którym pracowałem, potrzebne są jeszcze jakieś dokumenty potwierdzające, że to biuro ma prawo usługowo prowadzić księgi rachunkowe (numer certyfikatu księgowego właściciela itp)?



#234 Radomiak

Radomiak

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1747 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 29 wrzesień 2013 - 22:33

Pytanie praktycznie:

oprócz zaświadczenia z biura rachunkowego, w którym pracowałem, potrzebne są jeszcze jakieś dokumenty potwierdzające, że to biuro ma prawo usługowo prowadzić księgi rachunkowe (numer certyfikatu księgowego właściciela itp)?

Nie, abstrahując od doświadczenia jakie zdobyłeś dobrze by było, aby biuro miało dokumenty na to, że może legalnie usługowo prowadzić księgi rachunkowe plus ubezpieczenie OC. Dużo niestety na rynku jest biur bez uprawnień, wcale nie gorszych od tych z "papierami".

Niedługo to się pewnie zmieni- w przyszłym roku po wejściu kolejnej ustawy deregulacyjnej.



#235 Gość_Ewela

Gość_Ewela
  • Goście

Napisano 30 październik 2013 - 18:14

Wysłałam 30.10.2013 r dokumenty, może na święta Mikołaj przyniesie certyfikat... Czekam



#236 KarolKor

KarolKor

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 02 listopad 2013 - 21:19

Wysłałam 30.10.2013 r dokumenty, może na święta Mikołaj przyniesie certyfikat... Czekam

Tylko czy jest jeszcze sens składania dokumentów na certyfikat? Przecież od stycznia nie będzie on obowiązywać.



#237 Gość_Gość

Gość_Gość
  • Goście

Napisano 04 listopad 2013 - 14:48

Aplikując na stanowisko głównego księgowego lub księgowego, niektóre firmy życzą sobie ciagle certyfikat, więc nie wiem.



#238 Gość_Seb

Gość_Seb
  • Goście

Napisano 11 listopad 2013 - 04:33

KarolKor, właśnie DLATEGO warto aplikować na egzamin. Bo od 2014 nie będzie miał żadnej możliwości wykazania dokumentami że "ja się na tym znam". A to oznacza że (wbrew intencjom ustawodawcy) dawne certyfikaty staną się jeszcze cenniejsze niż obecnie.



#239 KsięgowaEwa

KsięgowaEwa

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 523 postów

Napisano 11 listopad 2013 - 13:51

KarolKor, właśnie DLATEGO warto aplikować na egzamin. Bo od 2014 nie będzie miał żadnej możliwości wykazania dokumentami że "ja się na tym znam". A to oznacza że (wbrew intencjom ustawodawcy) dawne certyfikaty staną się jeszcze cenniejsze niż obecnie.

 

masz rację, jednak moim zdaniem certyfikat certyfikatowi nie równy, a zawsze doświadczenie i umiejętności są najważniejsze (niektóre osoby składają dyplom ukończenia półrocznych - ale dwusemestralnych bo taki jest wymóg studiów podyplomowych, zaświadczenie z biura rachunkowego i dostają certyfikat, a podejrzewam, że na egzaminie nie byłoby już tak różowo). Dlatego tak jak pisał Radomiak - po otrzymaniu certyfikatu warto się zastanowić co dalej



#240 Gość_gosiula

Gość_gosiula
  • Goście

Napisano 15 grudzień 2013 - 21:31

Czyli od stycznia biuro może prowadzić każdy? czy jest to pewne, bo nie znalazłam żadnych informacji o tym ustawa chyba jest jeszcze nie "klepnięta"-wiec moze być różnie Dołączona grafika





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych