Skocz do zawartości


regulamin wynagradzania pracowników samorządowych


wróć do serwisu Księgowość 46 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_gosiap

Gość_gosiap
  • Goście

Napisano 13 maj 2009 - 13:19

Czy biorąc pod uwagę przepisy nowego rozporządzenia w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, można w regulaminie wynagradzania, np. dla stanowiska naczelnika wydziału, wprowadzić kategorię zaszeregowania od XV do XVIII?

#2 Gość_Edyta P.

Gość_Edyta P.
  • Goście

Napisano 14 maj 2009 - 14:19

Ja też zastanawiałam się nad tym i doszłam do wniosku, że jest to poprawne działanie. Określono w rozporządzeniau mininalną kategorię zaszeregowania, a w regulaminie należy określić maksymalną. W przeciwnym razie należałoby przejrzeć wszystkie akta osobowe i zmieniać angaże. A chyba nie o to chodzi....... Ciekawa jestem co inni myślą na ten temat.

#3 Gość_Teresa J.

Gość_Teresa J.
  • Goście

Napisano 21 maj 2009 - 12:48

Ja też uważam, że kategorie zaszeregowania dla danego stanowiska można sobie rozszerzyć. Ale spotkałam się z opinią że kategorie ustalone w rozporządzeniu są stałe.

#4 Gość_maryśka

Gość_maryśka
  • Goście

Napisano 21 maj 2009 - 13:27

Właśnie mieliśmy niedawno spotkanie w sprawie regulaminu wynagradzania i poinformowano nas, że określić należy tylko kategorie od ( czyli minimalną ) według Rozporządzenia. Czy jeśli tak zapiszemy w Regulaminie to będziemy mogli potem dać pracownikowi kategorię wyższą ?

#5 Gość_MS

Gość_MS
  • Goście

Napisano 21 maj 2009 - 13:33

art. 39 ustawy o pracownikach samorządowych:Pracodawca w regulaminie określi pkt. 2: szczegółowe warunki wynagradzania, w tym maksymalny poziom wynagrodzenia zasadniczego.Skoro więc rozporządzenie podaje minimalny, to w regulaminie należy podać od do,np. gł. księgowy XVI-XVIII

#6 Gość_Bogusia

Gość_Bogusia
  • Goście

Napisano 27 maj 2009 - 12:42

Co z dodatkami do wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, oprócz oczywiście niedziel, świąt i pory nocnej? Czy zapisywać w regulaminie, że się nie należą? -zgodnie ze stanowiskiem Departamentu Prawnego Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, pracownikom samorządowym nie należy się dodatek do wynagrodzenia za godziny nadliczbowe ( art.42, ust.4 uop)

#7 Gość_Mortycja

Gość_Mortycja
  • Goście

Napisano 27 maj 2009 - 13:02

Bogusiu gdzie mogę znaleźć to stanowisko Delegatury, daj mi proszę jakiś namiar.

#8 Gość_Bogusia

Gość_Bogusia
  • Goście

Napisano 27 maj 2009 - 14:09

podaję jeden z linkówwww.wspolnota.org.pl/content/view/8551/57/

#9 Gość_Bogusia

Gość_Bogusia
  • Goście

Napisano 27 maj 2009 - 14:10

następne linkisamorzad.infor.pl/organizacja/sprawy-pracownicze/104600,Wynagrodzenie-pracownika-samorzadowego-za-prace-w-godzinach-nadliczbowych.htmlwww.kadryonline.pl/czas_pracy/uwaga__zmiany_w_czasie_pracy_pracownikow_samorzadowych-964.htmlwww.forum.prawnikow.pl/47602.htm

#10 Gość_Mortycja

Gość_Mortycja
  • Goście

Napisano 27 maj 2009 - 14:36

dzięki Bogusiu

#11 Gość_tesa

Gość_tesa
  • Goście

Napisano 28 maj 2009 - 11:36

A do czego Wam potrzebne są te kategorie ? Przecież wg nowego rozporządzenia nie ma obowiązku podawaniaw umowie kategorii a jedynie wysokość wynagrodzenia. Może lepiej skupić sie na rozsądnym ustaleniu przedziału wynagrodzeń a nie na kategoriach.

#12 Gość_zeperka

Gość_zeperka
  • Goście

Napisano 05 czerwiec 2009 - 11:45

jeśli chodzi o kategorie zaszeregowania - podane zostały one w Rozporządzeniu . W myśl nowego przepisu znikają widełki grupowe. Nie ma też konieczności informowania pracownika o grupie zaszeregowania. Należy jedynie (obecnie) poinformować każdego pracownika o tym iż poprzednie grupy zaszeregowania tracą ważność a wykaz nowych grup znajduje się w Rozporządzeniu. W myśl wspomnianego przepisu powstaną widełki płacowe w grupie tzn. Rozporządzenie podaje najniższe a najwyższe powstaną w naszych regulaminach wewnętrznych.

#13 Gość_małgosia

Gość_małgosia
  • Goście

Napisano 09 czerwiec 2009 - 22:42

Od 20 lat jestem zatrudniona na 1/2 etatu w szkole na stanowisku sekretarza XII kategoria zaszeregowania -płaca zasadnicza 565 zł brutto dzisiaj dowiedziałam sie że z dniem 01.07.2009r. będe zatrudniona na stanowisku sekretarki - kategoria IV. Czy takie chwyty sa dozwolone? nie dostałam do dzisiaj zadnego wypowiedzenia w sprawie warunków zatrudnienia. Bardzo proszę o odpowiedź. Jestem załamana.

#14 Gość_Gosia

Gość_Gosia
  • Goście

Napisano 10 czerwiec 2009 - 09:01

Według mnie w regulaminie wynagradzania można równie dobrze określić przedziały kategorii dla stanowisk, jak również przyporządkować stanowiskom jedną konkretną kategorię. Istotne jest aby kategorie miały okreśłone wynagrodzenie minimalne i maksymalne. Mam nadzieję że się nie mylę.i mam pytanie skąd wynika brak konieczności informowania pracownika o grupie zaszeregowania?

#15 Gość_anka

Gość_anka
  • Goście

Napisano 10 czerwiec 2009 - 10:52

podajcie mi proszę nr tego rozpporządzenia !!!

#16 Gość_edyta

Gość_edyta
  • Goście

Napisano 10 czerwiec 2009 - 11:37

Wracam do dodatków za pracę w godzinach nadliczbowych. Są czy nie? Czytam nowe regulaminy wynagradzania, które są umieszczane na stronach (w tym na stronie ZNP) i takie dodatki są tam uwzględniane. A,zgodnie z tym co czytałam na stronie www.wspolnota.org.pl/content/view/8551/57/, nie należy ich już wypłacać!

#17 Gość_Mortycja

Gość_Mortycja
  • Goście

Napisano 10 czerwiec 2009 - 11:56

przychylam się do pytania Edyty

#18 Gość_Gosia

Gość_Gosia
  • Goście

Napisano 10 czerwiec 2009 - 12:34

zgodnie z art42 ust 4 ustawy o pracownikach samorządowych pracownikom wykonującym pracę w godz. nadliczbowych przysługuje wynagrodzenie (bez dodatku) lub czas wolny. Taka jest zasada. Nie wyklucza ona jednak sytuacji gdy pracodawca w regulaminie wynagradzania wprowadzi regulację związaną z dodatkami za pracę w godzinach nadliczbowych, określając poziom tych dodatków w dowolnej wysokości w zależności od kondycji finansowej jednostki - tak mówi interpretacja tego przepisu przez Dept. Prawny Kancelarii Prezesa Rady Ministrów z 29 maja 2009r.Obecnie w tej sprawie oczekiwana jest również opinia PIP.W związku z tym w regulaminach wynagradzania moga znaleźć się zapisy dot. dodatków za pracę w godzinach nadliczbowych

#19 Gość_edyta

Gość_edyta
  • Goście

Napisano 10 czerwiec 2009 - 13:39

dziękuję bardzo za odpowiedz

#20 Gość_graw

Gość_graw
  • Goście

Napisano 10 czerwiec 2009 - 15:29

Witam, jestem gł. księgową w samorządowej jednostce budżetowej. Regulamin opracowaliśmy w czercu i po ogłoszeniu go na tablicy (14 dni) będzie obowiązywał od 1.07.2009 r.PYTANIE: Od kiedy mogę dać pracownikom podwyżki od 1.07.09r. czy od 1.04.09r. ????Masz Radca Prawny twierdzi że od 01.07.2009 r. a ja mam odmienne zdanie.Badzo proszę o pomoc w tej sprawie.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ostatnio dodane tematy