Skocz do zawartości


Trwały zarząd


wróć do serwisu Księgowość 20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_dociekliwa

Gość_dociekliwa
  • Goście

Napisano 12 luty 2009 - 11:17

Otrzymałam decyzję o oddaniu mojej jednostce budynku szkolnego wraz z gruntem w trwały zarząd. Czy to oznacza że powinnam w wartości wykazanej w decyzji przyjąć budynek i grunt na konto 011? Czy Starostwo może wyksięgować wartość księgową tego budnynku i gruntu /jest ona inna niż w decyzji/? Czy może Starostwo dalej powinno to mieć w swoich księgach a ja mam to przyjąć w ewidencji pozabilansowej?

#2 Gość_tośka

Gość_tośka
  • Goście

Napisano 12 luty 2009 - 11:24

Odpowiadam na pytanie nr 1. Tak powinnaś przyjąć przyjąć na 011/800 pozdrawiam

#3 Gość_Weronika

Gość_Weronika
  • Goście

Napisano 12 luty 2009 - 11:27

mam taką samą sytuację i przyjęłam, należy przyjąć do ewidencji

#4 Gość_reńka

Gość_reńka
  • Goście

Napisano 12 luty 2009 - 11:39

Na podstawie decyzji nie można przyjąć środka trwałego, dokumentem potwierdzającym przekazanie środka trwałego jest PT, w przeciwnym razie budynki i grunty będą w aktywach Starostwa i w aktywach ~dociekliwej. Czy to jest prawidłowo??????

#5 Gość_Weronika

Gość_Weronika
  • Goście

Napisano 12 luty 2009 - 11:42

Reńka ma rację, nie zwróciłam uwagi na brak PT/OT; rzeczywiście sama decyzja nie jest podstawą do wprowadzenia na stan; jeżeli nie otrzyma Pani własciwego dokumentu, nie można przyjąć

#6 Gość_tośka

Gość_tośka
  • Goście

Napisano 12 luty 2009 - 11:47

Ja oczywiście mam decyzję orzekającą oddanie w trwały zarząd oraz PT przekazanie środka trwałego od jednostki nadrzędnej.

#7 Gość_Weronika

Gość_Weronika
  • Goście

Napisano 12 luty 2009 - 11:49

to skoro jest dokument z określeniem kwot, to należy wprowadzić na stan

#8 Gość_Weronika

Gość_Weronika
  • Goście

Napisano 12 luty 2009 - 12:04

~dociekliwa,przepraszam, że w innym temacie - może masz wzrów inwentaryzacji druków śc.zarachowania?

#9 Gość_dociekliwa

Gość_dociekliwa
  • Goście

Napisano 12 luty 2009 - 15:36

Starostwo trwierdzi, że budynek i grunt nie jest ani ich ani mój tylko Powiatu. Żadnego PT mi nie dadzą, a ja mam przyjąć na podstawie decyzji w której jest określona wartość, ponieważ oni sobie wartość budynku i gruntu wyksięgują. Ale nie jestem przekonana, że to będzie dobrze.Dziękuję wszystkim za pomoc :P

#10 Gość_dociekliwa

Gość_dociekliwa
  • Goście

Napisano 12 luty 2009 - 15:43

Jako takiego wzoru nie posiadam. Mam to zrobione w formie protokołu. Komisja w składzie... i wypisane po kolei druki i ilości. Podpisy komisji i podpis osoby odpowiedzialnej. Mam za to wzór inwentaryzacji gotówki w kasie.

#11 Gość_weronika

Gość_weronika
  • Goście

Napisano 12 luty 2009 - 15:43

ja bym przygotowała taki dokument i zaniosła im i poprosiła o podpisanie go, później na jego podstawie zrobiła OT i zaksięgowała. wówczas byłabym pewna, że dokonałam wszelkich staran, by było zgodnie z przepisami. pozdrawiam

#12 Gość_em

Gość_em
  • Goście

Napisano 26 marzec 2009 - 12:39

Mam podobna sytuacje jak dociekliwa jaka jest podstawa prawna aby przyjąć wartość budynku do ksiąg rachunkowych i książki środków trwałych? Czy my jako placówka na podstawie samej decyzji możemy to zrobić, bez OT/PT.

#13 Gość_ataga

Gość_ataga
  • Goście

Napisano 27 sierpień 2009 - 08:57

a ja mam pytanie czy gdzieś w przepisach znajdę, że nieruchomości oddane w trwały zarząd np. szkole są przyjmowane na stan śros=dków trwałych szkoły?

#14 Gość_mw

Gość_mw
  • Goście

Napisano 27 sierpień 2009 - 09:48

do atagatu jest wszystko lub prawie wszystko :P ksiegowosc.infor.pl/poradniki/421,Jak-ksiegowac-srodki-trwale.html

#15 Gość_ataga

Gość_ataga
  • Goście

Napisano 27 sierpień 2009 - 10:12

dzięki zaraz poczytam :P

#16 Gość_ee

Gość_ee
  • Goście

Napisano 16 listopad 2009 - 14:11

a ja nie wiem o co chodzi:P

#17 Gość_ania

Gość_ania
  • Goście

Napisano 09 marzec 2011 - 11:03

a co zrobić jesli poprzednia skiegowa nie ujeła wartości nieruchomości oddanej w trwały zarząd w ewidencji księgowej....? ;/ PT jest z roku 2007, a decyzja oddania w trwały zarzad 2008...

#18 Gość_...

Gość_...
  • Goście

Napisano 09 marzec 2011 - 15:18

w rozporz. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości...Dz.U.2010.128.861w $2 pkt 5 napisano co się rozumie pod pojęciem środek trwały : od 2011r. "...środki trwałe stanowiące własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego , otrzymane w zarząd lub użytkowanie i przeznaczone na potrzeby jednostki" a do 2010r. było "...w stosunku do których jednostka wykonuje uprawnienia właścicielskie, niezależnie od sposobu ich wykorzystania" i tylko dlatego niektóre składniki majątku należy z pozabilansu przenieść na bilans - bowiem są przeznaczone na potrzeby jednostki

#19 Gość_ale

Gość_ale
  • Goście

Napisano 10 marzec 2011 - 13:37

No proszę jaka subtelność - i dokumentów nie potrzeba tylko decyzja o nadaniu np gruntu w trwały zarząd wystarczy? Ale czy na koniec 2011r. majątek Skarbu Państwa cudownie nie rozmnoży się z tego powodu.

#20 Gość_???

Gość_???
  • Goście

Napisano 19 styczeń 2012 - 09:00

Proszę mi odpowiedzieć czy Starostwo powinno prowadzić ewidencję pozabilansową dla gruntów Skarbu Państwa, które oddało w trwały zarząd innej jednostce



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych