Skocz do zawartości


prowadzenie ksiegi inwentarzowej


wróć do serwisu Księgowość 6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_ewa

Gość_ewa
  • Goście

Napisano 29 grudzień 2010 - 11:31

Witam,Bardzo prosze o pomoc i wiele wyjasnien w zwiazku z prowadzeniem ksiag inwentarzowych...Jestem nowo upieczonym pracownikiem, dyrektor prosil mnie, abym stworzyla nowe ksiegi na podstawie spisu z natury i tego, co jest w tych starych...problem moj polega na tym, ze kompletnie nie wiem jak sie do tego zabrac...po 1: mam stare ksiegi inwentarzowej i stara ksiege materialowo-ilosciowa i tu moje pytanie: nowa mam tylko inwentarzowa, nigdzie nie mozna kupic materialowo ilosciowej, czy jeszcze cos takiego jest wymagane, skoro nie ma nigdzie w sprzedazy? jesli nie ma, to co w zwiazku z tymi przedmitoami zrobic, gdzie je powpisywac?po 2: w ksiege inwentarzowa co wpisujemy? wszelkie pilki, mapy i drobnostki tez czy to gdzies indziej?Nie zlosccie sie na mnie, tylko uswiadomcie mnie choc troche :P Nie mam bladego pojecia co z tymi srodkami trwalymi...Prosze o pomoc

#2 Gość_autor

Gość_autor
  • Goście

Napisano 29 grudzień 2010 - 13:05

Moja odpowiedź po 1) 2) 3) ................100)Nie zastanawiaj się "czy jest to wymagane" takie jest polecenie szefa wiec z nim nie dyskutuj! Zapytaj głównej księgowej o wszystko czego nie wiesz a najpierw zapoznaj się z polityka rachunkowości w swojej firmie tam znajdziesz wiele wskazówek na pytania które cię nurtują

#3 Gość_ewa

Gość_ewa
  • Goście

Napisano 30 grudzień 2010 - 09:38

Ja nie planuje dyskutowac z moim dyrektorem, tylko zwyczajnie nie wiem co zrobic z materialowka, skoro nie ma takich ksiag w sprzedazy...no i nie wiem jak prowadzic inwentarzowa, co sie w niej ujmuje, a co nie...niestety nie mamy ksiegowej u siebie w szkole :/

#4 Gość_grzech

Gość_grzech
  • Goście

Napisano 30 grudzień 2010 - 09:42

~ewa nawet jak księgowej nie masz w szkole to gdzies ona jest prawda? A telefon masz? napewno maszZadzwoń do starostwa czy gdzie tam masz jednostkę nadrzędną i dopytaj.Nie możesz polegać na odpowiedziach na forum bo każdy może mieć inne zasady u siebie

#5 Gość_magdaxmagda

Gość_magdaxmagda
  • Goście

Napisano 30 grudzień 2010 - 11:54

Do księgi inwentarzowej wpisujesz wyposażenie . Czyli,że musisz przepisać wszystko ze starej księgi i ze spisu z natury, a najlepiej z dowodów zakupu (czyli faktur). Pomoże ci ustawa o środkach trwałych. Tam jest klasyfikacja, ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 30 grudnia 1999 r.w sprawie Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT).(Dz. U. z dnia 31 grudnia 1999 r.)jakiś numer.Książka materiałowo ilościowa to taki rejestr, który musisz założyć,np. w zeszycie formatu A4.Każda strona dla jednego rodzaju materiału. Wpisujesz przychód (najlepiej z faktury - data i numer) i ilość a potem księgouje się wydanie. stan w księdze musi się zgadzać ze stanem faktycznym. Ale najlepiej robić to w porozumieniu z główną księgową dlatego że stan w książce inwentarzowej MUSI się zgadzać ze stanem w księgowości (chodzi o sumę wartości wyposażenia). U mnie w jednostce wpisywałam do księgi inwentarzowej wartości powyżej 100 zł.A dla tych poniżej 100 zł też był założony osobny rejestr. No i jeszcze środki trwałe (komputery,drukarki,samochody itp.) Naprawdę lepiej umówsię na spotkanie z głównąksięgową!

#6 Gość_Piotr

Gość_Piotr
  • Goście

Napisano 30 grudzień 2010 - 12:26

~magdaxmagda w jakim ty swiecie żyjesz??? Wczwesne lata 70-te?Zeszyty,kontrolki,kajeciki zestawionka.....co jeszcze???Kobieto jest XXI wiek są komputery i zamiast robić reczne kreseczki,rubryczki w zeszycie A-4 prowadzi się ewidencję np.w EXEL-u,ze nie wspomnę o specjalnych programach do ewidencji wyposazenia,które sa kompatybilne z systemem F-K.Ale żeby zeszyt A-4.........tak to mój ojciec prowadził rachunkowość GS-u i do tego miał OŁÓWEK KOPIOWY który terzeba było ślinić hi,hi,hi,hi

#7 Remek

Remek

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 446 postów

Napisano 11 lipiec 2013 - 10:29

Dla przypomnienia, księgi inwentarzowej, określanej również jako ewidencja środków trwałych, nie należy utożsamiać z ewidencją środków trwałych prowadzoną za pomocą kont syntetycznych i analitycznych w programie finansowo-księgowym. Dane zawarte w księdze inwentarzowej i ewidencji księgowej powinny się wzajemnie uzupełniać.

W księdze inwentarzowej są zarejestrowane wszystkie zdarzenia związane ze środkami trwałymi. Jest to dokument niezbędny przy wielu czynnościach np. inwentaryzacji, sporządzeniu informacji dodatkowej do bilansu, w części dotyczącej szczegółowego zakresu zmian wartości grup rodzajowych środków trwałych. Jeżeli spółka podlega badaniu, to jednym z dokumentów, o które poprosi biegły, będzie właśnie księga inwentarzowa.

Prowadzenie księgi inwentarzowej jest szczególne istotne, jeśli spółka posiada dużo środków trwałych.

Księga powinna zawierać m.in. takie elementy, jak:

• liczba porządkowa,

• określenie środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej,

• data nabycia,

• określenie dokumentu stwierdzającego nabycie,

• data przyjęcia do używania,

• symbol Klasyfikacji Środków Trwałych,

• wartość początkowa,

• roczna stawka amortyzacyjna,

• kwota odpisu amortyzacyjnego za dany rok podatkowy i narastająco za okres dokonywania tych odpisów,

• zaktualizowana wartość początkowa,

• zaktualizowana kwota odpisów amortyzacyjnych,

• data likwidacji oraz jej przyczyna albo data zbycia.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych