Skocz do zawartości

ewidencja vat faktur zaliczkowych a koszty

wróć do serwisu Księgowość 15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_Gosia

Gość_Gosia
  • Goście

Napisano 13 kwiecień 2013 - 17:59

Witam wszystkich,w lutym otrzymałam fakturę zaliczkową na zakup paliwa (karty paliwowe). Odliczyłam vat z tej faktury zaliczkowej. Potem w marcu dostałam fakturę za tankowane paliwo, do zapłaty nic bo rozliczone zaliczką, ale okazało się, ze nie cały vat mogę odliczyć bo szef tankował do swojego osobowego auta. Jak to zaksięgować? Bardzo prosze o pomoc. Jestem początkująca. Gdyby nie ten vat to bym poleceniem księgowania z zaliczek przeksięgowała netto w koszty , a teraz nie wiem. Pomocy!

#2 Gość_Gość

Gość_Gość
  • Goście

Napisano 13 kwiecień 2013 - 18:13

Nieprawidłowo odliczyłaś vat. Od paliwa z prawem do odliczenia odliczasz na zasadach ogólnych , natomiast wartość od paliwa samochodu osobowego zaliczasz w koszty w brutto. Jaka jest wartośc vat, który nieprawidlowo odliczyłaś?

#3 Gość_Gosia

Gość_Gosia
  • Goście

Napisano 13 kwiecień 2013 - 18:18

Vat od paliwa do osobowego auta z faktury rozliczeniowej to 63 złCo robić?

#4 Gość_Gość

Gość_Gość
  • Goście

Napisano 13 kwiecień 2013 - 18:27

Masz dwa wyjścia. Skorygować deklarację vat z miesiąca, do którego zaliczyłaś nieprawidłowe odliczenie od samochodu osobowego wówczas wartość cała idzie w koszy(z tej fa). Albo udawać,że nie widzisz błędu i nie robić korekty i kwotę netto w całości dać w koszty. Ryzyk fizyk.

#5 Gość_Gosia

Gość_Gosia
  • Goście

Napisano 13 kwiecień 2013 - 18:48

Vat odliczyłam w lutym, a w marcu muszę go jakoś pomnijeszyć o te 63 zł. Jak to zaksięgować? Pk? Jak prawidłowo ewidencjonować te faktury zaliczkowe i zakupowe z flotexem? Pomocy!

#6 Gość_Gosia

Gość_Gosia
  • Goście

Napisano 14 kwiecień 2013 - 09:03