Skocz do zawartości

PIT 11 bezposrednio po rozwiązaniu umowy

wróć do serwisu Kadry 10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_KIKI

Gość_KIKI
  • Goście

Napisano 21 czerwiec 2010 - 12:05

Rozwiązałam z pracownikiem umowę o pracę za porozumieniem stron. Pracownik poprosił od razu o wystawienie PIT-11.Mam następujące pytania:1. Czy muszę mieć prośbę o wystawieniu PIT-11 na piśmie.2. W ciągu ilu dni muszę wystawić pracownikowi PIT-113. W ciąg ilu dni muszę wysłać PIT-11 do urzędu skarbowego 4. Jaka mam dać pieczątkę na PIT-11 oryginał czy kopia ?Jestem nowa w tych sprawach dlatego proszę o wyrozumiałość.

#2 Gość_zzz

Gość_zzz
  • Goście

Napisano 21 czerwiec 2010 - 12:11

PIT 11 wystawioasz w 3 egzemlarzach , przynajmniej dwa z nich są oryginałami , ten dla pracownika i ten dla urzedu. PIT wystawiasz niezwłocznie, pismo od pracownika musisz mieć. PIT wysyłasz do urzędu również niezwłocznie.

#3 Gość_KIKI

Gość_KIKI
  • Goście

Napisano 21 czerwiec 2010 - 12:18

Wystarczy jak wyślę za nadaniem, czy lepiej jeżeli wyślę za zwrotnym potwierdzeniem odbioru?A mam jeszcze jeden problem.Pracownik był zatrudniony na umowę zlecenie, a następnie otrzymał umowę o pracę. Jest ciągłość pomiędzy oboma umowami.Wystawiam PIT-11 łączny dla obu umów ?

#4 Gość_krzysiek

Gość_krzysiek
  • Goście

Napisano 21 czerwiec 2010 - 12:30

Zajrzyj do artykułu 39 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

#5 Gość_zzz

Gość_zzz
  • Goście

Napisano 21 czerwiec 2010 - 12:32

do pracownika wysyłaj zawsze za potwierdzeniem odbioru, unikniesz na początku kolejnego roku dyskusji,z byłymi pracownikami, którzy będą twierdzić ,że nic im nie wysyłałaś ;-)

#6 Gość_zzz

Gość_zzz
  • Goście

Napisano 21 czerwiec 2010 - 12:33

PIT 11 wystawiasz łączny dla umowy o pracę i zlecenia.

#7 Gość_marta

Gość_marta
  • Goście

Napisano 21 czerwiec 2010 - 12:43

moim zdaniem nie ma juz obowiazku wystawiania PIT natychmiast po ustaniu zatrudnienia-wystawia sie tak jak wszystkie PITy do 28.02 roku nastepnego