Skocz do zawartości

PIT 11 bezposrednio po rozwiązaniu umowy

wróć do serwisu Kadry 10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_KIKI

Gość_KIKI
  • Goście

Napisano 21 czerwiec 2010 - 12:05

Rozwiązałam z pracownikiem umowę o pracę za porozumieniem stron. Pracownik poprosił od razu o wystawienie PIT-11.Mam następujące pytania:1. Czy muszę mieć prośbę o wystawieniu PIT-11 na piśmie.2. W ciągu ilu dni muszę wystawić pracownikowi PIT-113. W ciąg ilu dni muszę wysłać PIT-11 do urzędu skarbowego 4. Jaka mam dać pieczątkę na PIT-11 oryginał czy kopia ?Jestem nowa w tych sprawach dlatego proszę o wyrozumiałość.

#2 Gość_zzz

Gość_zzz
  • Goście

Napisano 21 czerwiec 2010 - 12:11

PIT 11 wystawioasz w 3 egzemlarzach , przynajmniej dwa z nich są oryginałami , ten dla pracownika i ten dla urzedu. PIT wystawiasz niezwłocznie, pismo od pracownika musisz mieć. PIT wysyłasz do urzędu również niezwłocznie.

#3 Gość_KIKI

Gość_KIKI
  • Goście

Napisano 21 czerwiec 2010 - 12:18

Wystarczy jak wyślę za nadaniem, czy lepiej jeżeli wyślę za zwrotnym potwierdzeniem odbioru?A mam jeszcze jeden problem.Pracownik był zatrudniony na umowę zlecenie, a następnie otrzymał umowę o pracę. Jest ciągłość pomiędzy oboma umowami.Wystawiam PIT-11 łączny dla obu umów ?

#4 Gość_krzysiek

Gość_krzysiek
  • Goście

Napisano 21 czerwiec 2010 - 12:30

Zajrzyj do artykułu 39 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

#5 Gość_zzz

Gość_zzz
  • Goście

Napisano 21 czerwiec 2010 - 12:32

do pracownika wysyłaj zawsze za potwierdzeniem odbioru, unikniesz na początku kolejnego roku dyskusji,z byłymi pracownikami, którzy będą twierdzić ,że nic im nie wysyłałaś ;-)

#6 Gość_zzz

Gość_zzz
  • Goście

Napisano 21 czerwiec 2010 - 12:33

PIT 11 wystawiasz łączny dla umowy o pracę i zlecenia.

#7 Gość_marta

Gość_marta
  • Goście

Napisano 21 czerwiec 2010 - 12:43

moim zdaniem nie ma juz obowiazku wystawiania PIT natychmiast po ustaniu zatrudnienia-wystawia sie tak jak wszystkie PITy do 28.02 roku nastepnego

#8 Gość_zzz

Gość_zzz
  • Goście

Napisano 21 czerwiec 2010 - 12:50

marta, kiki pisze o wniosku pracownika, jesli on ci taki wniosek sklada , to masz obowiązek wystawić mu PIT 11 niezwłocznie.

#9 Gość_krzysiek

Gość_krzysiek
  • Goście

Napisano 21 czerwiec 2010 - 12:51

ZZZ napisałaś, że informacją PIT-11 wystawiasz i wysyłasz niezwłocznie...Czytając uopdof nie widzę takiego nakazu...-informację to należy wystawić i wysłać do końca lutego roku następującego po roku podatkowym art. 39 ust 1-jeżeli obowiązek poboru zaliczek ustał w ciągu roku,płatnicy na pisemny wniosek podatnika, w terminie 14 dni art. 39 ust.2Więc moim zdaniem wysyłamy do końca lutego następnego roku jeśli się mylę proszę o sprostowanie

#10 Gość_kkk

Gość_kkk
  • Goście

Napisano 21 czerwiec 2010 - 13:05

Ludzie ! Nie ma obowiązku wystawiania w ciągu roku ale jeżeli pracownik sobie tego życzy/pisemny wniosek/ to musimy to zrobić w ciągu 14 dni.

#11 Gość_zzz

Gość_zzz
  • Goście

Napisano 21 czerwiec 2010 - 13:19

czy wy wszyscy nie umiecie czytać ZE ZROZUMIENIEM. Odpowiedziałam osobie, która pytała jak ma postapic w przypadku gdy parcownik poprosił ją o wydanie w ciągu roku,po zakończeniu stosunku pracy PIT 11. I pracownik MA do tego jak najbardziej prawo.

Dodaj odpowiedź

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych