Skocz do zawartości


Koszty administracyjne w fundacji


wróć do serwisu Księgowość 3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_Ania_B

Gość_Ania_B
  • Goście

Napisano 22 marzec 2013 - 15:13

Dzien Dobry,czy koszty administracyjne fundacji, takie jak czynsz,telefony,usługi księgowe, które służą prowadzeniu fundacji mogą być opłacane z przychodów fundacji przeznaczonych na cele statutowe ?

#2 koleżanka

koleżanka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 4676 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 22 marzec 2013 - 22:53

moim zdaniem mogą, bo przecież wydatki administracyjne są ponoszone w celu realizacji zadań statutowych

#3 Jakub Sieradzki

Jakub Sieradzki

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 346 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 22 marzec 2013 - 23:31

Witam,Zgadzam się z powyższą wypowiedzią. Cele statutowe, choć powinny być rozumiane ściśle obejmują dość szeroką materię - działalność fundacji oparta jest bowiem na statucie, gdzie opisane są jej cele czy zasady działania. Za dalszą wskazówkę w tym zakresie może przykładowo posłużyć kwestia uiszczania podatków, które nie stanowią kosztów uzyskania przychodów - stanowią one jednak wydatek na cele statutowe,na co wskazał np. WSA w Gdańsku w pisemnym uzasadnieniu wyroku z 27.10.2011 r., sygn. I SA/Gd 790/09.

#4 Gość_Gość

Gość_Gość
  • Goście

Napisano 25 marzec 2013 - 16:27

Bardzo dziękuję za odpowiedź, lecz jeszcze mam problem z wyliczeniem CIT-8, ponieważ zysk z zeszłego roku 2011 przeksięgowałam w przychpdy roku 2012 i teraz powinnam do wyliczenia zysku za 2012 go zdjąć, czy liczyC narastająco, ponieważ on i tak jest zwolniony z podatku art.17??? Proszę o pomoc, bo pierwszy raz rozliczam taką sytuację.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ostatnio dodane tematy