Open sourceowe CRMy mają oczywiście swoje plusy i minusy.
Za Open source przemawia fakt, że wszystkie dane przechowywane są na własnych serwerach co teoretycznie powoduje, że są one bezpieczniejsze. Open sourcowy CRM można dowolnie dostosowywać do własnych potrzeb co także może być ważne.
Jednak wbrew pozorom rozwiązania open source nie są tańsze od swoich odpowiedników w modelu SAAS (czyli udostępnianych za miesięczną opłatę subskrypcyjną). Aby open sourcowe rozwiązania były faktycznie bezpiecznie i dostosowane do indywidualnych potrzeb firmy trzeba zainwestować w programistę lub wyspecjalizowaną we wdrażaniu CRMów firmę.
Ogólnie rzecz biorąc powiedziałbym, że rozwiązania open source dobre są dla średnich firm, które posiadają zasoby aby inwestować w rozwój i utrzymanie systemu CRM.
Dla małych firm poleciałbym rozwiązania SAAS gdyż są one tańsze i dają niemal równie szeroki wachlarz możliwości.