Skocz do zawartości


BRK TACHO

Rejestracja: 13 mar 2012
Poza forum Ostatnio: mar 24 2017 11:34
-----

#1930291 EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

Napisane przez BRK TACHO w 26 październik 2015 - 11:06

Na stronie niemieckiej ZOOL jest komunikat w sprawie zaliczania diet i ryczałtów do MILOGA

(Na ZMPD - też)

 

Sprawa staje się coraz bardziej klarowna.

To dobrze. Przynajmniej wiadomo,że to co robimy już od jakiegoś czasu jest prawidłowe.

Pozdrawiam wszystkich walczących z MILOGIEM




#1910714 EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

Napisane przez BRK TACHO w 01 lipiec 2015 - 18:24

Witam.

Kierowca przez sześć dni od pon. -  sob. pracuje od 04,30 - 15,30.  Panie w firmie rozliczające czas pracy twierdzą że  przerwę weekendową  kierowca może rozpocząć nie wcześniej jak o 04,30 w niedzielę ponieważ doba pracownicza kończy się o tej godzinie. Rozliczają czas w systemie ( 4- Trans ) pokazuje błąd.

Czy dobrze rozumiem,że kierowca pracuje zawsze 6 dni po 11 godzin?

Z tego wynika,ze każdego tygodnia ma po  37 godzin odpoczynku tygodniowego - i to jest wykroczenie

Pomijam wykroczenia z niezachowania średnio pięciodniowego tygodnia pracy.

 

Odpoczynek dobowy trwa od 15,30 w sobotę do 4,30 w poniedziałek.




#1884382 EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

Napisane przez BRK TACHO w 23 luty 2015 - 15:47

Witam wszystkich,

mam prośbę.

Część z naszych kierowców jeździ przez Niemcy i podlega pod płacę minimalną.

 

Poszukuję jakiejś tabelki albo czegoś takiego gdzie kierowca mógłby sobie notować kiedy wjeżdża na terytorium Niemiec i kiedy je opuszcza bo np. po podjęciu łądunku jedzie jeszcze dalej.

 

Chciałbym żeby kierowcy w kabinach mieli taki druczek i mi go później zdawali - ja bym to nakładał na dane z karty kierowcy i obliczał mi wynagrodzenie.

 

Ma ktoś taki gotowy druczek? Jeśli tak to proszę podrzucić na e-mail: krzys_trans@wp.pl

 

Z góry bardzo dziękuję smile.png

Moim zdaniem wystarczy poprawnie wypełniony druk polecenia wyjazdu.

Po co powielać te same informacje na różnych druczkach?

 

Tym bardziej że nasz program automatycznie pobiera z delegacji czas pracy na terenie Niemiec




#1882870 EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

Napisane przez BRK TACHO w 16 luty 2015 - 10:33

Wie ktoś jak zrobić żeby 4Trans Rozliczenia nie obniżał stawki miesięcznej z ryczałtami jeśli w tym czasie był urlop wypoczynkowy??

Wydaje mi się ,że nie chodzi tutaj o obniżenie ryczałtów, lecz  wynagrodzenia zasadniczego..

Wynagrodzenie zasadnicze za czas urlopów i chorobowego  zdejmuje się zawsze, niezależnie od ostawień.




#1882185 EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

Napisane przez BRK TACHO w 12 luty 2015 - 15:26

 

 

Mam pytanko do osób doświadczonych w rozliczaniu kierowców oraz tych, którzy mają doświadczenia z kontrolami PIPu...

Czy mogę zrobić tak:

1000 zasadniczej, 350 nocne, 400 dyżur = 1750 zł pensji + ryczałt nadgodziny np. 400 zł = 2150 zł ??

 

Czy inspektorzy PIPu się do tego nie czepiają???

 

Do tego równoważny, indywidualny, ruchomy dzień wolny, 3mc okres....

W takim przypadku  proszę zwrócić uwagę , jak wejdą urlopy, albo chorobowe...

W takim przypadku można wpaść w pułapkę  zaniżenia najniższej (program odlicza/dolicza tylko od tego 1000)




#1881165 EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

Napisane przez BRK TACHO w 09 luty 2015 - 16:57

 

Napiszę jeszcze raz - czy ktoś się w tym orientuje?

 

Czy naliczając wypłatę za pracę w Niemczech 8,50 eur/godz, muszę jeszcze rozliczać za to delegacje?

Wg mnie powinno być albo jedno albo drugie.. hmmm

?????blink.png

 

Według moich informacji, na dzień dzisiejszy koszty delegacji nie można wliczać do najniższej niemieckiej płacy.

Jeżeli  w waszej firmie  kierowcom należą się "delegacje" to należy je rozliczać

 

Kierowcy pracującemu na terenie Niemiec należą się płace wg MILOG

Kierowcy wyjeżdżającemu  (na polecenie wyjazdu służbowego) poza miejscowość firmy należą się diety i ryczałty za nocleg.

"Jedno i drugie" to dwa osobne tematy.




#1878550 EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

Napisane przez BRK TACHO w 30 styczeń 2015 - 13:34

 

P.s. Ten "polski kierowca" proszę pani, pracuje na panią i najwyższy czas by zaczął godziwie i legalnie zarabiać w Polsce a nie szukać tego u tzw. Niemca. 

Ten polski kierowca, proszę pana pracuje, przede wszystkim na siebie.

Nie wiem, czy wie Pan na czym polega biznes transportowy?

Przychody firmy muszą być przynajmniej równe kosztom działalności.

Jeżeli koszty będą większe niż przychód to firma po prostu pada, a pracownicy tracą miejsca pracy.

Transport to nie górnictwo. Tutaj ani Unia nie dała ani jednej złotówki, ani nasz rząd nie dołoży jednej złotówki.

 

Dla Pana informacji, ja również pracuję sama na siebie. Jeżeli nie wypracuję zysku to nikt mi nic nie dołoży.




#1873578 EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

Napisane przez BRK TACHO w 13 styczeń 2015 - 21:38

pliki cyfrowe, wykresówki  - 12 miesięcy

ewidencja czasu pracy -  2 lub 3 lata

delegacje  - 5 lat




#1869372 EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

Napisane przez BRK TACHO w 23 grudzień 2014 - 22:17

Trzeba wejść w menu i zablokować




#1843360 EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

Napisane przez BRK TACHO w 31 sierpień 2014 - 16:33

Numer Prawa  Jazdy zmienia się wtedy, kiedy zmianie ulega organ wydający, czyli np. przeprowadzamy się do innego powiatu i sprawy załatwiamy w innym wydziale komunikacji.




#1799121 EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

Napisane przez BRK TACHO w 20 maj 2014 - 14:14

Moim zdaniem należy to zrobić wypowiedzeniem zmieniającym.




#1075632 EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

Napisane przez BRK TACHO w 13 kwiecień 2014 - 21:26

Marku -  pozostawienie karty w tachografie na czas odpoczynku poza pojazdem - karygodne!

PrzPrz - podpisuje sie.




#938644 EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

Napisane przez BRK TACHO w 26 wrzesień 2013 - 18:40

no to byli super policjanci, jeżeli  musieli w takiej sprawie dzwonić do prawnika.

prawnik tez super.

przepraszam za sarkazm, ale musiałam




#140425 EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

Napisane przez BRK TACHO w 20 listopad 2012 - 15:00

Jeśli zatrudniony kierowca w czasie podróży śpi na leżance zamontowanej w wozie, pracodawca nie może mu odmówić wypłaty ryczałtu za nocleg, nawet jeśli w rzeczywistości nie poniósł żadnych związanych z nim kosztów
Tak uznał Sąd Najwyższy w wyroku z 1 kwietnia 2011 r. (II PK 234/10). Stwierdził, że umożliwienie kierowcy spania w kabinie samochodu nie zapewnia pracownikowi bezpłatnego noclegu w rozumieniu § 9 ust. 4rozporządzenia z 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju (DzU nr 236, poz. 1991, dalej rozporządzenie o podróżach zagranicznych).
W obecnym stanie prawnym, podobnie zresztą jak pod rządami wcześniejszych przepisów, za nocleg w podróży służbowej poza krajem pracownikowi przysługuje zwrot kosztów w wysokości stwierdzonej rachunkiem hotelowym, w ustalonej na ten cel wysokości określonej w załączniku do rozporządzenia. Jeśli podwładny nie przedstawi rachunku za nocleg, otrzyma ryczałt w wysokości 25 proc. limitu. Nie przysługuje on jednak za czas przejazdu.
W uzasadnionych wypadkach szef może przystać na zwrot kosztów spania w hotelu ponad wyznaczony poziom, jeśli pracownik ma na to rachunek. Tych przepisów nie stosuje się, jeżeli pracodawca lub strona zagraniczna zapewnia podwładnemu bezpłatny nocleg (§ 9 ust. 4 rozporządzenia o podróżach zagranicznych).
Rozważając to, co należy uznać za zapewnienie podwładnemu bezpłatnego noclegu, SN stanowczo orzekł, że trudno sobie wyobrazić, aby w XXI wieku pracodawca mógł korzystne skutki prawne – zwolnienie z obowiązku wypłaty świadczeń – wywodzić z faktu zapewnienia pracownikowi „centrum życiowego” w kabinie samochodu.
Niewątpliwie to, że podwładny spędza noc w samochodzie, jest zdecydowanie korzystne dla przełożonego, gdyż zwiększa bezpieczeństwo przewożonego ładunku. Według SN przy ocenie tego problemu nie można pomijać też rosnących wymagań i oczekiwań pracowników wynikających z postępu cywilizacyjnego.
SN stwierdził ponadto, że z brzmienia przepisu wynika, że ustawodawca, nie bez racji, uznaje nocleg w hotelu za optymalny dla wypoczynku i regeneracji sił podróżującego. Ma to szczególne znaczenie u kierowcy tira, który przez wiele godzin musi zachować zdolność koncentracji. Zatem zapewnienie noclegu musi w przybliżeniu odpowiadać warunkom hotelowym.
Ten w wozie również musiałby spełniać podobne standardy, czyli mieć wydzielone pomieszczenie, odpowiednie wymiary łóżka itp. Wąska leżanka zamontowana za siedzeniem kierowcy – w ocenie SN – może służyć do chwilowego wypoczynku, a nie regeneracji sił przez całą noc, tym bardziej przez wiele nocy.
SN uznał także, że chociaż aż do 3 kwietnia 2010 r., czyli do nowelizacji ustawy o czasie pracy kierowców (tj. po zmianach wynikających zustawy z 12 lutego 2010 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw, DzU nr 43, poz. 246) podróż kierowcy transportu międzynarodowego nie była służbową w rozumieniu art. 775 § 1 kodeksu pracy, to jednak zwiększone koszty utrzymania szofera w czasie wykonywania zadań poza miejscem zamieszkania należy mu rekompensować, choćby poprzez analogiczne stosowanie rozporządzeń o podróżach służbowych.
Obecnie ustawa z 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców zawiera definicję podróży służbowej. Nie ma więc wątpliwości, że zatrudnieni jako kierowcy mogą korzystać z dobrodziejstw pozostawania w podróży służbowej. Wcześniej SN odmawiał im tego.
Twierdził, że ze swej natury podróż służbowa musi mieć charakter incydentalny, nie może więc trwać permanentnie. Teza ta pozwala szoferom dochodzić na zasadzie analogii roszczeń wynikających z rozporządzenia o podróżach zagranicznych także z okresu sprzed wejścia w życie nowelizacji ustawy o czasie pracy kierowców.


w ostatnim numerze KIEROWCY W FIRMIE tez jest artykuł na ten temat