Skocz do zawartości


BRK TACHO

Rejestracja: 13 mar 2012
Poza forum Ostatnio: mar 24 2017 11:34
-----

Moje posty

W temacie: Rozliczanie czasu pracy kierowców-pomóż...

16 wrzesień 2016 - 17:39

Witam

mam zamiar rozpocząć przygodę w firmie transportowej i powoli na własną rękę próbuję wszystko ogarnąć. Sama  nie dam rady, proszę pomóżcie. Zatrzymałam się nad taką kwestią: mam tygodniowe podsumowanie pracy kierowcy :

start 6:42 koniec 19:27 w tym jazda 7:15  praca 0:15 dyspozycyjność 0:00 jak obliczyć czas pracy tego kierowcy czy od startu do końca ?, czy 7:15 jazda + 0:15 praca i 0:45  doliczyć zastosowane pauzy ? Proszę  pomocy !

Tygodniowe, czy dzienne?

Wydaje mi się że chodzi ci o 1 dzień?

Prawie dobrze zaczynasz, ale pytanie co z resztą czasu?

 

Wychodzi na to ,że brakuje ci jeszcze 4,5 godziny?

 

Wszystko zależy od tego jak układają ci się poszczególne okresy jazdy, pracy i przerw;

 

-krótkie przerwy (do 15) minut pomiędzy okresami jazdy powinnaś policzyć do pracy

-przerwy  wymagane   przepisami  (15-30-45 minutowe) zaliczasz do dyżuru (dyżur to nie praca), 

-przynajmniej  15 minut z jakiejś przerwy musisz doliczyć do pracy jako tzw. śniadaniówka

-jeżeli masz przerwę  3 godziny -  możesz potraktować jako odpoczynek dzielony dobowy (niepłatny)

 

 

Jak widzisz jest wiele zależności.

Sam czas jazdy i młotków to za mało.

 

Robisz to ręcznie, czy korzystasz z programu?

Pozdrawiam


W temacie: EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

22 sierpień 2016 - 19:11

Mam pytanie odnośnie diet.
Działamy na zlecenie firmy stacjonujacej w Niemczech.
Kierowcy prace zaczynają i kończa w Niemczech (okres 2 tygodni) i potem różnie - albo wracaja autem lub autokarem do polski.
Od którego miejsca zaczyna się rozlicznie diet od siedziby w pl czy od siedziby firmy z którą wspolpracujemy?
Kolejna sprawa jak wygląda to w przypadku kiedy kierowca posiada adres zamieszkania w Niemczech?
Pozdrawiam ,Grzegorz L

Podróż służbowa rozpoczyna się kończy w chwili wyjazdu z miejscowości siedziby firmy, lub miejscowości  zamieszkania, jeżeli kierowca do  pojazdu dojeżdża bezpośrednio z domu.

 

Jeżeli we wpisie macie wpisaną miejscowość w Niemczech jako swój oddział to tam może  rozpoczynać się podróż.

 

Oczywiście  należy pamiętać, że czas dojazdu do auta należy rejestrować jako pracę, lub  dyspozycyjność.


W temacie: EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

04 sierpień 2016 - 17:11

Witam,

 

Mam pytanie odnośnie używania funkcji OUT (poza zakresem). Kierowcy po zjeździe na weekend na bazę wyciągają zawsze kartę z tachografu, a wkładają w poniedziałek i uzupełniają ciągłość aktywności wpisem manulanym. Zdarza się jednak że pracownik firmy w sobotę dokona krótkich podjazdów pod warsztat, na myjkę itp. Nie posiadamy karty warsztatowej, a ten pracownik karty kierowcy (nie jest zatrudniony jako kierowca). Z reguły po weekendzie zawsze widniej na tachografie "Jazda bez karty".

Czy prawidłowym będzie jeżeli w piątek po przyjeździe na bazę kierowca będzie włączał funkcję OUT, a w poniedziałek przed podróżą wyłączy ją ? 

Czy możne  ten pracownik który dokonuje podjazdu w sobotę powinien na każdy przejazd włączać i wyłączać od razu funkcję OUT ?

Czy zasadnym jest ogóle używanie tej funkcji na bazie firmy i przez osobę nieposiadającą uprawnień do kierowania pojazdem C+E ?

Czy są jeszcze jakieś wytyczne odnoście stosowania tej funkcji (rejestry itp) ?

 

Z góry dziękuję za informację.

Tak, funkcja OUT służy właśnie, między innymi do poruszania się poza drogami publicznymi.

Pracownik może a nawet powinien, po prywatnym placu korzystać z Funkcji OUT.

 

Na marginesie; Karta Warsztatowa nie służy do jazdy przez mechanika (jak się wielu wydaje); lecz jet to karta jakiej używają serwisanci tachografów. Służy ona nie do jazdy, ale  podobnie jak Kata Przedsiębiorstwa  ma przykład do pobierania danych z tachografów.


W temacie: EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

03 sierpień 2016 - 19:28

Witam 

A ja mam pytanie tego typu...zatrudniliśmy ''kierowce'' ( tak jest wpisane w umowie) jeździ samochodem ciężarowym i tam wypisuje te tarczki..ale gdy nie ma pracy na ciężarówkę to jeździ tu w okolicy samochodem zwykłym służbowym do 3,5t.. moje pytanie brzmi jak mam rozliczać jego godziny pracy?? no bo jak jeździ ciężarówką to mam tarczki i wszytsko jest ok ale jak jeździ po miejscu to jak?? normalnie zakładam mu karte ewidencji czau pracy i tam wpisuje ile godzin miał z tarczek i ile pracował jak jeździł normalnym samochodem??

Błagam o pomoc bo ewidencja czsu kierowcy to dla mnie czarna magia ;((

Magdo, rozumiem, że pracujesz na 4transie?

Na czas jazdy pojazdem poniżej 3,5 tony wrzucaj czas pracy "zaświadczeniem". Będziesz miała zaświadczenia na drogę i równocześnie w ewidencji godziny pacy.

Możesz też wprowadzać jego pracę przepisując jego kartę drogową wprost do programu.

Jeszcze inny sposób; Niech kierowca na rewersie wykresówki ręcznie rejestruje swoje aktywności w dniach kiedy pracuje, ale nie prowadzi pojazdu z tachografem. Potem sobie ręcznie wprowadzisz to do programu.

Musisz mieć cały okres pracy kierowcy w jednej ewidencji.

Z mojego doświadczenia wiem, że tego typu kierowcy są najbardziej problemowi w prawidłowym wyliczeniu wynagrodzenia. Jednak wszystko jest do opanowania.

Powodzenia.


W temacie: EWIDECJA CZASU PRACY KIEROWCY

11 czerwiec 2016 - 20:03

Oczywiście 56 h jazdy

 

tydzień rozpoczyna się o północy z niedzieli na poniedziałek