Skocz do zawartości


Radomiak

Rejestracja: 15 sty 2013
Poza forum Ostatnio: kwi 30 2015 14:39
-----

#977258 opodatkowanie kwiaciarni

Napisane przez Radomiak w 27 grudzień 2013 - 13:43

Jeśli chcesz wybrać co lepiej, musisz również znać swoje miesięczne koszty dla tej kwiaciarni. Jest to w większości sprzedaż towarów, a więc moim zdaniem opodatkowanie wg skali podatkowej powinno być bardziej opłacalne. Ryczałt płacisz od przychodu, dla handlu jest to tylko 3 %, a więc nie duża stawka w porównaniu z 18 % płaconymi od dochodu przy skali. Przy VAT dochodzi obowiązek prowadzenia rejestrów VAT sprzedaży i zakupów. Przy planowaniu jakiejś inwestycji warto skorzystać z odliczenia tego VAT.

Kasa fiskalna przy Twoich obrotach jest nieunikniona, limit 20 tys zł dla całego roku.




#977253 przejście na pełną ksiągowość - jaki kurs walut?

Napisane przez Radomiak w 27 grudzień 2013 - 13:32

Zgadzam się z koleżanką.

Salda początkowe  kontrahentów zagranicznych wprowadzasz po kursie historycznym po takim po jakim księgowałaś faktury w KPIR, dla każdej faktury osobno. Będziesz miała przy tym przejściu okazję zweryfikować kurs historyczny czy jest poprawny. Na 31 grudnia będziesz wyceniać salda walutowe, ale to już w przyszłym roku będąc na księgach handlowych.




#977228 Faktura 2014

Napisane przez Radomiak w 27 grudzień 2013 - 12:02

Nie mniej fajniej o zmianach w fakturowaniu przeczytać można i tu:

 

http://ksiegowosc.in...ia-2014-r.html.

http://ksiegowosc.in...-2013-2014.html

http://ksiegowosc.in...-2014-roku.html

 

 

1 stycznia 2014 roku rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług przestaje obowiązywać, a terminy zasady wystawiania faktur będą regulowane przepisami nowo dodanymi w ustawie o VAT ( art. 106a-106q).




#977209 VAT od remontu

Napisane przez Radomiak w 27 grudzień 2013 - 11:03

Jeśli masz już faktury przygotowane do rozliczenia zwrotu VAT za materiały budowlane to należałoby się zapoznać z ustawą (faktury do wystawione do końca 2013 roku):

 

http://isip.sejm.gov...=WDU20051771468

 

Poza tym wszystko o zwrocie VAT znajdziesz na stronie Ministerstwa Finansów wraz z wnioskiem i załącznikami:

 

http://www.finanse.m...wo-mieszkaniowe




#976918 rachunek - VAT

Napisane przez Radomiak w 25 grudzień 2013 - 08:38

to ja podłączam się do tematu i proszę powiedzcie mi, jeżeli mam wystawiony rachunek za transport i wypełniona jest tylko rubryka z kwotą brutto, a w opisie rachunku mam ilość kilometrów pomnożona przez stawkę i zapis "plus 23% vat" no i faktycznie jak pomnożę to ta ilośc kilometrów razy stawka daje kwotę netto (która nie jest nigdzie wpisana) i jak jeszcze raz pomnoże przez 1,23 to wychodzi mi kwota brutto, która jest jako jedyna wpisana na rachunku (vat jest tylko wpisany w opisie - tak jak wyżej napisałam).

czy w takiej sytuacji mogę odliczyć vat?

Po pierwsze to fakturę wystawia:

1) zarejestrowany podatnik VAT czynny;

2) podatnik, o którym mowa w art. 16 ustawy, przy dokonywaniu wewnątrzwspólnotowej dostawy nowych środków transportu.

Faktury mogą również wystawiać zarejestrowani podatnicy VAT zwolnieni.

 

Faktura powinna zawierać m.in .

- cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową netto);

- wartość dostarczonych towarów lub wykonanych usług, objętych transakcją, bez kwoty podatku (wartość sprzedaży netto);

- stawkę podatku;

- sumę wartości sprzedaży netto z podziałem na sprzedaż objętą poszczególnymi stawkami podatku i sprzedaż zwolnioną od podatku;

- kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto, z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku;

- kwotę należności ogółem.




#976677 zwrot vat za materiały budowlane

Napisane przez Radomiak w 22 grudzień 2013 - 20:54

Witam, 

Ja mam problem zblizony, mianowicie: czy osobie na którą nie było wystawione pozwolenie na budowę domu, a posiada ona 1/4 udziałów w wybudowanej nieruchomości, przysługuje zwrot kosztów poniesionych na zakup materiałów budowlanych?

 

Precyzując, sytuacja jest następująca: pozwolenie na budowę jest na moją osobę, faktury natomiast na mojego ojca, pani w Urzędzie Skarbowym poinformowała go przy składaniu wniosku o zwrot, że ten mu się nie należy ponieważ istnieje rozbieżność w dokumentach. Pismo wyjaśniające wraz z wypisem z księgi wieczystej jasno wskazującej na mojego ojca jako współwłaściela nieruchomości (a więc, co logiczne, osobę której ten zwrot także się należy), również nie przyniosło skutku..

 

Czy jest jakieś wyjście z tej sytuacji?

 

Z góry dziękuję za poradę.

 

Wydaje się, że Pani w Urzędzie ma rację. Poproś o podstawę prawną.

"...prawo do ubiegania się o zwrot części podatku VAT zawartego w cenie materiałów przysługuje m.in. pod warunkiem, że osoba fizyczna, która poniosła wydatki na budowę budynku mieszkalnego posiada pozwolenie na budowę, zgodnie z ustawą - Prawo budowlane oraz faktury, które potwierdzają poniesienie wydatków i są wystawione na osobę fizyczną ubiegającą się o zwrot. Brak wydanego w związku z inwestycją, na którą poniesiono wydatki, pozwolenia na budowę na nazwisko osoby dysponującej fakturami VAT wyklucza możliwość uzyskania zwrotu części podatku VAT zawartego w cenie zakupionych przez tę osobę materiałów budowlanych."

Interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 10.03.2009, nr ILPB2/415-801/08-2/ES




#976491 Faktura 2014

Napisane przez Radomiak w 20 grudzień 2013 - 16:53

[color=#000000;]Skąd takie stwierdzenie, że od nowego roku nie będzie rachunków tylko faktury? Jeśli jesteś zwolniona z VAT - to wystawiasz rachunki-  na podstawie art. 113 ustawy o VAT, który mówi, że z[/color]walnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 150.000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku. Możesz [color=#000000;]również jako podatnik zw z VAT wystawiać faktury najpierw rejestrując się na VAT-R.[/color]




#975265 PODATEK DOCHODOWY JAK OBLICZYĆ POMÓŻCIE

Napisane przez Radomiak w 16 grudzień 2013 - 22:18

Za listopad nic nie płacisz, bo masz stratę w danym miesiącu. Narastająco pewnie nie, ale za poprzednie miesiące wpłacałaś zaliczki i jak sama napisałaś wpłacałaś tyle ile wyszło, więc od straty nie ma zaliczki na podatek. Gdyby rok podatkowy zakończył się na listopadzie złożyła byś zeznanie roczne i obliczając dochód narastająco wyszłaby Ci nadpłata i kwota do zwrotu przez Urząd Skarbowy lub zaliczenie na zaliczki w nowym roku.

Urząd się nie przyczepi, a jak istnieją na rynku firmy , które przez cały rok nie wpłacają zaliczek na dochodowy? przez dwa lata, a nawet trzy. Do takich można się doczepić...




#975259 Odliczenie VAT od LPG

Napisane przez Radomiak w 16 grudzień 2013 - 21:51

Chyba nikt jeszcze nie wie jaki jest ostateczny kształt przepisów odnośnie odliczania VAT od zakupu samochodów osobowych, od nabycia paliwa do ich napędzania (ON, benzyna, lpg), od zakupu części zamiennych itp. To co będziemy mogli, a co nie to się okaże pod koniec roku lub na początku przyszłego. W pierwszych dniach roku powinny obowiązywać art 86a i 88a ustawy o VAT. W tej chwili czekamy na odpowiedź Komisji Europejskiej na wniosek wysłany przez MF w czerwcu tego roku.




#974887 opłata od pozwu

Napisane przez Radomiak w 15 grudzień 2013 - 23:37

Dlaczego nie chcesz go ująć w listopadzie? Masz już zamknięty miesiąc? Tak czy inaczej koszty powinnaś pokazać w tym roku, którego dotyczą, W księdze przychodów i rozchodów ujmujesz tylko takie wydatki, które są kosztami uzyskania przychodów, są ponoszone w celu uzyskania przychodów, zachowania źródła przychodów lub zabezpieczenia go.

Możesz koszt ten ująć w listopadzie, w kolumnie uwagi wpiszesz dlaczego nie ujmujesz tego kosztu chronologicznie, aby w ten sposób wytłumaczyć zamieszanie z datami. Możesz również ująć w grudniu z informacją w kolumnie "uwagi"




#974848 składki zus a kpir

Napisane przez Radomiak w 15 grudzień 2013 - 19:58

Co to za kredyt? Odsetki są księgowane w koszty kasowo, czyli w momencie zapłaty są kosztem. W Twoim przypadku w listopadzie je zaksięgujesz. Masz zapewne harmonogram spłat rat kapitałowo-odsetkowych. Sporządź DW, do którego dołączysz potwierdzenie zapłaty.

Polisa posiada wszystkie elementy dokumentu księgowego, czyli księgujesz ją bez wystawiania dodatkowego dowodu wewnętrznego .




#974806 PIT11(20)

Napisane przez Radomiak w 15 grudzień 2013 - 18:54

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 6.08.2013 r. w sprawie określenia niektórych wzorów oświadczeń, deklaracji i informacji podatkowych obowiązujących w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych wprowadziło wersję 20 informacji PIT-11, które stosuje się do przychodów, dochodów (strat) uzyskanych (poniesionych) od dnia 1 stycznia 2013 r. Jeżeli przed dniem wejścia w życie rozporządzenia oświadczenia, deklaracje i informacje podatkowe o przychodach, dochodach (stratach) zostały złożone na formularzach dotychczasowych - w takim przypadku uznaje się za prawidłowe zastosowanie wzorów formularzy obowiązujących przed dniem wejścia w życie rozporządzenia - przed 11 września 2013 roku.




#974710 faktura vat-mp

Napisane przez Radomiak w 14 grudzień 2013 - 17:23

Od 1 stycznia tego roku nie ma już faktury VAT-MP, koniecznym jest umieszczenie na takiej fakturze wyrazów: "metoda kasowa", a to dotyczy tych którzy dokonują dostaw towarów lub świadczą usługi, w odniesieniu do których obowiązek podatkowy powstaje zgodnie z art. 21 ust. 1 ustawy o VAT, czyli tzw "mały podatnik" u którego obowiązek podatkowy powstaje z dniem otrzymania całości lub części zapłaty - w przypadku dokonania dostawy towarów lub świadczenia usług na rzecz podatnika, o którym mowa w art. 15, zarejestrowanego jako podatnik VAT czynny. Trzeba najpierw zarejestrować jako tzw mały podatnik się aby wystawiać tego typu faktury. VAT naliczony odliczysz w okresie kiedy zapłacisz za fakturę- czyli np faktura z 12/2013 do VAT np zapłacona w 01/2014 - wpiszesz w styczniu do kpir ujmiesz grudniu 2013.




#972179 Faktura elektroniczna

Napisane przez Radomiak w 05 grudzień 2013 - 21:47

Nie zgodzę się z kolegą. Przepisy w tym temacie są coraz mniej restrykcyjne. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20.12.2012 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej określa sposób i warunki przesyłania faktur w formie elektronicznej oraz zasady przechowywania oraz tryb udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej faktur przesyłanych drogą elektroniczną.

 

Czytamy tam, że aby wysłać fakturę elektronicznie nie musimy posiadać podpisu elektronicznego, nie musimy mieć zgody kontrahenta pisemnej - wystarczy mail, zgoda ustna, a nawet opłacenie tak wysłanej faktury można uznać za zgodę, są inne formaty niż *pdf.




#972177 problem z amortyzacją

Napisane przez Radomiak w 05 grudzień 2013 - 21:40

Drugi rok inwentaryzacji środka trwałego- zapewne wartość początkowa (nabycia) nie zmieniła się, część się już zużyła - umorzenie.

Jeśli nie było ulepszenia środka trwałego to wartość nabycia się nie zmieniła - podejrzewam że chodzi tu właśnie o tą wartość inwentarzową. Wykazujesz również w drugim roku dotychczasowe umorzenie, ale to już w innej pozycji. W ten sposób możemy wyliczyć wartość netto środka trwałego.