Skocz do zawartości


Bianka

Rejestracja: 11 mar 2012
Poza forum Ostatnio: mar 15 2012 15:11
-----

Moje tematy

Nieodebrane wynagrodzenie

13 marzec 2012 - 15:50

Witam,mam problem z wynagrodzeniem pracowniczym. Proszę o pomoc w takiej oto sprawie:jeden z pracownikow nie odebrał wynagrodzenia ani w styczniu za grudzień, ani w lutym za styczeń. Leżą w depozycie, a zpracownikiem nie ma kontaktu. Czy w takim wypadku powinno się płacić podatki i ZUS od tego wynagrodzenia? Bo wydaje mi się, że jeśli ktoś nie odebrał wynagrodzenia to potrącone podatki i Zus-y też powinny być zawieszone w bilansie do momentu odebrania ich przez pracownika? Niestety podatek i ZUS za styczeń juz przez pomyłkę zdążyliśmy zaplacić...

kredyt odnawialny, księgowanie

11 marzec 2012 - 22:31

Witam,księguję od kilku lat, ale pierwszy raz spotykam się z tego rodzaju kredytem w mojej pracy. Polega on na tym, ze tuż po wystawieniu faktury w koronach kontrahentowi czeskiemu, przesyłamy ją do naszego banku, a bank uruchamia kredyt w koronach dokładnie na kwotę tej faktury. Natomiast nasz kontrahent ma 90 dni na spłatę i płaci nie do nas, ale do banku, na ich konto. W związku z tym nie wiem ile w danej chwili mam tego kredytu, bo nie mam informacji kiedy nasz kontrahent im zapłaci. Rozmawiałam już z bankiem, ale oni nawet nie są pewni czy powinni mi taką informację udostępnić. Ja uważam, ze muszą, bo ja też przecież muszę wiedzieć ile mam aktualnie kredytu. Nie wiem też jak to zaksięgować. Czy w momencie jego uruchomienia mam zaksięgować spłatę i rozrachunek z kontrahentem? Czy muszę się dowiedzieć od banku kiedy nasz kontrahent im zapłacił i wtedy go rozliczyć? I po jakim kursie? Po średnim NBP z dnia poprzedzającego dzień wpływu do banku? Bardzo proszę o pomoc bo przyznam, ze to dla mnie trochę za skomplikowane.