Skocz do zawartości


F-22

Rejestracja: 24 gru 2017
Poza forum Ostatnio: gru 29 2017 08:06
-----

Moje tematy

Harmonogram- dni wolne w systemie podstawowym

24 grudzień 2017 - 22:33

Witam ! Pracuję w systemie podstawowym okres rozliczeniowy 4 miesiące.Dodatkowo w warunkach szkodliwych.Pracodawca sporządza harmonogram pracy na 2 m-ce. w taki sposób że w jednym tygodniu pracy np. w pierwszym tygodniu rozliczeniowym ustala pracownikom 4dni wolne a w następnych tygodniach ustala soboty pracujące w tych 2-uch miesiącach. W pierwszym miesiącu np.styczniu 2018 jest do przepracowania ustawowo 168 godzin. U naszego pracodawcy czas pracy w styczniu wynosi 160 godzin.(w lutym 160 ustawowo)u naszego pracodawcy 168 godzin.Moim zdaniem w systemie podstawowym nie można zaznaczyć w harmonogramie  dni wolnych w 5-cio dniowym tygodniu pracy. Jedynie wydłużyć do 48godzin na potrzeby pracodawcy przez obwieszczenie nie przez grafik lub w innym systemie. Bardziej to przypomina system równoważny lub skróconego tygodnia pracy niż system podstawowy. I jak to się ma do art.129par5 gdy w jednym miesiącu pracownik wypracował za mało dni pracy ze względu na grafik. a w drugim za dużo bo pracował w 3soboty pod rząd. Moje pytanie : CZY TO NORMALNE I CO MOŻNA ZROBIĆ I JAK UDOWODNIĆ BŁĄD PRACODAWCY.  Z góry dziękuję bo ta sytuacja jest chora.Pracownicy na zwolnieniu lekarskim są traktowani jak by zakład nie pracował przez te 4 dni a oni nie byli na zwolnieniach i muszą pracować ba "odpracować" w soboty zwolnienie. to dopiero lipa co?