Skocz do zawartości

Tymczasowe aresztowanie - POMOCY!

wróć do serwisu Kadry 12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Katarzyna

Guest_Katarzyna
  • Goście

Napisano 22 kwiecień 2008 - 14:11

Bardzo proszę o pomoc, jestem początkującą kadrową i mam nielada problem: 16.04.2008 aresztowano naszego pracownika (dodam, że nie był wtedy w pracy - NN) Dzis dostałam zawiadomienie z sądu o wszczęciu postepowania wyjaśniającego i tymczasowym aresztowaniu. Pracownik przyznał się do stawiamych mu zarzutów i na pewno będzie miał jakiś wyrok. Nie wiem co zrobić, bo gdybym tego pisma z sądu nie dostała, to bym go na pewno zwolniła dyscyplinarnie za nieobecność nieusprawiedliwioną (miałam juz taki przypadek i wtedy z żadnego sądu nic nie dostałam) Czy teraz mam mu za każdy dzień pisać NN i czekać na pismo z Sądu karnego z wyrokiem i wtedy do zwalniam z art. 52 par. 1 punkt 2 ????? Co zrobić????????

#2 Guest_weska

Guest_weska
  • Goście

Napisano 22 kwiecień 2008 - 14:15

Umowa o pracę wygasa z upływem 3 miesięcy nieobecności pracownika w pracy z powodu tymaczasowego aresztowania. art 66 KP. Nie mozna juz traktować nieobecności jako nieusprawiedliwionej , bo ottrzymałaś zawiadomienie, dlaczego pracownika nie ma w pracy. Jest to nieobecność usprawedliwiona niepłatna.

#3 Guest_kkk

Guest_kkk
  • Goście

Napisano 22 kwiecień 2008 - 14:18

moim zdaniem można go zwolnić np. z 30 § 1 k.p. - za wypowiedzeniem z przyczyn pracownika - utrata zaufania i napisać dokładnie w czym się to przejawia (zarzuty i przyznanie się do nich itd...)

#4 Guest_weska

Guest_weska
  • Goście

Napisano 22 kwiecień 2008 - 14:20

Jeżeli sprawa i zarzuty nie dotyczą zakładu to nie ma podstaw go zwolnic w taki sposób jak piszesz . Tylko na podstawie art 66KP.

#5 Guest_kkk

Guest_kkk
  • Goście

Napisano 22 kwiecień 2008 - 14:29