Skocz do zawartości

Kategorie

Forum

Zdjęcie

Sprzęt fotograficzny na firmę

pomoc prawno-księgowa

wróć do serwisu Moja Firma 5 odpowiedzi w tym temacie

#1 wi1ek

wi1ek

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 23 listopad 2012 - 22:14

Witam. Bardzo proszę o pomoc. Otóż założyłem firmę i od razu kupiłem akcesoria fotograficzne potrzebne mi do zdjęć produktowych. Księgowa twierdzi, że nie można ich wciągnąć w koszta ponieważ nie ma faktury na aparat (którego nie kupiłem bo posiadałem wcześniej) tak więc kupiłem nowy, lepszy aparat (co i tak miałem zrobić w przyszłości). Niestety księgowość mówi, że w i tym wypadku w koszta można wrzucić tylko aparat ponieważ sprzęt fotograficzny był kupiony z datą wcześniejszą niż aparat.Czy to możliwe żeby tego sprzętu się nie dało faktycznie rozliczyć? Bo nie rozumiem tego jak jest np. hipotetyczna sytuacja:Jan kowalski chce kupić aparat i kilka lamp do studia w przeciągu kilku miesięcy. Nagle widzi, że świetne lampy studyjne są na promocji, więc jak każdy normalnie myślący człowiek chce je kupić teraz a aparat kupi za kilka tygodni. Nie rozumiem więc dlaczego miałby nie rozliczyć się z tych lamp choćby i nawet po zakupie aparatu.Proszę o pomoc, czy faktycznie tak jest? A jeśli tak to na podstawie jakiego art. bo nie mogę tego nigdzie znaleźć. Jeśli faktycznie w moim przypadku księgowość ma rację to jest to moim zdaniem przepis zabijający przedsiębiorczość u przedsiębiorców.Z góry dziękuję.Witek

#2 Mirasek

Mirasek

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 894 postów
  • LokalizacjaWielkopolska

Napisano 24 listopad 2012 - 08:54

Ja się nie zgodzę z Twoja księgową.
Moim zdaniem, możesz te wydatki zaliczyć do KUP, w końcu jest to koszt związany z uzyskiwanym przychodem w przyszłości.
Sprzęt jest dla Cibie niezbędny do wykonywania usług ( uzyskiwanie przychodu ).

Jeżeli nie masz dokumentu zakupu ( sprzęt zakupiony przed rozpoczęciem DG ) wprowadzasz do ewidencji na podstawie Oświadczenia.


...W sytuacji zaś, jeżeli nie można ustalić ceny nabycia środków trwałych lub ich części, wartość początkową tych środków przyjmuje się w wysokości wynikającej z wyceny dokonanej przez podatnika, z uwzględnieniem cen rynkowych środków trwałych tego samego rodzaju z grudnia roku poprzedzającego rok założenia ewidencji lub sporządzenia wykazu oraz stanu i stopnia ich zużycia. Zasada ta wynika z treści art. 22g ust. 8 ustawy o PIT...

Poczytaj artykuł:

podatki.biz/artykuly/zakup-sprzetu-fotograficznego-przed-data-rozpoczecia-dzialalnosci-gospodarczej_4_17876.htm

#3 Guest_ksiegowy

Guest_ksiegowy
  • Goście

Napisano 24 listopad 2012 - 18:02

Witam. Bardzo proszę o pomoc. Otóż założyłem firmę i od razu kupiłem akcesoria fotograficzne potrzebne mi do zdjęć produktowych. Księgowa twierdzi, że nie można ich wciągnąć w koszta ponieważ nie ma faktury na aparat (którego nie kupiłem bo posiadałem wcześniej) tak więc kupiłem nowy, lepszy aparat (co i tak miałem zrobić w przyszłości). Niestety księgowość mówi, że w i tym wypadku w koszta można wrzucić tylko aparat ponieważ sprzęt fotograficzny był kupiony z datą wcześniejszą niż aparat.Czy to możliwe żeby tego sprzętu się nie dało faktycznie rozliczyć? Bo nie rozumiem tego jak jest np. hipotetyczna sytuacja:Jan kowalski chce kupić aparat i kilka lamp do studia w przeciągu kilku miesięcy. Nagle widzi, że świetne lampy studyjne są na promocji, więc jak każdy normalnie myślący człowiek chce je kupić teraz a aparat kupi za kilka tygodni. Nie rozumiem więc dlaczego miałby nie rozliczyć się z tych lamp choćby i nawet po zakupie aparatu.Proszę o pomoc, czy faktycznie tak jest? A jeśli tak to na podstawie jakiego art. bo nie mogę tego nigdzie znaleźć. Jeśli faktycznie w moim przypadku księgowość ma rację to jest to moim zdaniem przepis zabijający przedsiębiorczość u przedsiębiorców.Z góry dziękuję.Witek

zmień księgową.

#4 wi1ek

wi1ek

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 24 listopad 2012 - 22:38

zmień księgową.

Niestety nie mogę bo prowadzę na razie działalność pod Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości. Może takie fanaberie to ich wewnętrzny wymysł? Tylko jeśli tak to nie rozumiem czemu by miał służyć.Poza tym nie wiem czy dobrze mnie zrozumieliście. Ja nawet ten sprzęt kupiłem już po wstąpieniu do inkubatorów, więc teoretycznie wszystko by się zgadzało, chodzi im po prostu tylko o to, że aparat został kupiony z datą późniejszą niż sprzęt więc nie rozliczą sprzętu (to tak jak np nie rozliczasz się z paliwa jeśli nie masz samochodu na firmę). Chodzi mi o to czy jest jakiś przepis regulujący to czy można rozliczyć ten sprzęt choćby i dopiero po zakupie aparatu.

#5 Barbara

Barbara

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1020 postów

Napisano 26 listopad 2012 - 21:32

Mirasek już wyjaśniła.

#6 Mixshot

Mixshot

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 38 postów
  • LokalizacjaWrocław

Napisano 23 lipiec 2021 - 10:47

miałem taki sam przypadek. Zakup sprzętu do fotografii produktowej musi być na rachunek imienny/fakturę. Musisz potwierdzić, że to na siebie kupiłeś, więc paragon fiskalny nie wystarczy.

U mnie księgowa wrzuciła cały sprzęt fotograficzny w koszty, ale już wcześniej wiedziałem, że będę otwierać działalność i byłem na to przygotowany.

Polecam żeby tak zrobić w branży fotograficznej, bo sprzęt do studia kompletuje się latami, a tani nie jest. Mało jest też ludzi, którzy wyłożą na raz ok 100 tyś.

Dodatkowo można zrobić umowę kupna-sprzedaży i to też będzie koszt, gdy kupujesz używany sprzęt od osoby prywatnej. Pamiętać należy o podatku pcc 2%, gdy kupujemy coś o wartości powyżej 1 tyś zł.


Fotografia produktowa z Wrocławia Zdjęcia produktowe | Packshot dla e-commerce | Studio fotograficzne




Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych