Skocz do zawartości


Zdjęcie

inwentarz optivum - początek pracy


wróć do serwisu Księgowość 7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Iza BP

Iza BP

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 26 postów

Napisano 24 październik 2012 - 16:55

witam,w zespole szkół rozpoczynamy pracę z programem inwentarz optivum, mam kilka wstepnych pytan do kogos kto juz pracuje na tym programie, na infolinii trafiłam na niezbyt kompetentną osobe i nic mi nie umiała odpowiedzieć,czy jest praktycznie mozliwe żeby ewidencja pozostałych srodków trawałych była prowadzona na oddzielnym komputerze, na oddzielnej bazie danych, a ewidencja srodków trwałych ( czyli tych powyzej 3,5 tys) na oddzielnej?koleżanka (kierownik admin.) prowadziłaby ewidencje pozostałych środków trwałych a ja - pracuje w innym budynku i nasze komputery nie są w sieci prowadziłabym srodki trwałe, tylko jak póxniej wydrukowac arkusz inwentaryzacji dla danego pomieszczenia jeśli sa w nim i pozostałe śr. trwałe i "moje srodki trwałe" byłyby dwa arkusze czy to by przeszło?jestem zielona w temacie, ona jest po szkoleniu, ale mówi że o srodkach trwałych nic nie było...

#2 kajmates

kajmates

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 7 postów

Napisano 24 październik 2012 - 20:48

Witam,

Programy mogą działać na oddzielnych bazach danych, ale musisz na swoim komputerze, gdzie będziesz miała ewidencjonowane pozostałe ŚT (<3500) wprowadzić jako dokumenty przychodu również środki trwałe (komputery, kserokopiarki itp), oczywiście bez budynku, samochodu itp.

Pozdrawiam

#3 Iza BP

Iza BP

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 26 postów

Napisano 25 październik 2012 - 13:44

jesli bede miała na oddzielnej bazie tylko środki trwałe ( mówimy o tych powyżej 3.500), mam tu np budynki, piec CO, ogrodzenie, i ewidencjinuje je w zakładce środki trwałe - nie ma tam miejsca na wpisane " pomieszczenia" mam nazwę, date przyjecia, wartości, opis - to jak wyjdzie mi z tego arkusz spisowy do inwentaryzacji? robic go wtedy na te rzeczy ręcznie?to co podpowiadasz rozumiem tak że środki trwałe ( o wartości powyzej 3,5) typu kserokopiarka, która mozna przypisac do określonego pomieszczenia wpisujemy 2 razy tj najpierw przypisując ją do pomieszczenia a potem zaciągnąć te dane do zakładki srodki trwałe?

#4 Iza BP

Iza BP

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 26 postów

Napisano 25 październik 2012 - 13:49

a jak wogóle odbieracie ten program? mi się wydaje że jest przekombinowany, nie można by prościej?, mamy duży zespół i mnóstwo pozycji , i już ręcznie nie dało rady, zrobiłam odważny ruch, tj nie miałam wyjścia nie było szans dojść co do czego, i przeniosłam wszysko na ilościówkę,( czyli na 013 mam zero wartości) teoretycznie można tylko pewnie audytowi nie będzie pasować...

#5 kajmates

kajmates

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 7 postów

Napisano 26 październik 2012 - 20:47

program bardzo dobry tylko trzeba wszystko dobrze poustawiać na starcie. Głównie mam na myśli indeksy materiałowe. Jak tego dobrze nie opracujesz to potem będzie trudniej pracować. Najlepiej zamów wizytę kogoś z VULCANa na 1 dzień, wszystko Ci poustawia, podpowie, jak gromadzić dane, żeby potem było wygodnie. Ewentualnie idź na szkolenie. Potem kolejny dzień, jak już wprowadzisz dane dobrze zamówić wizytę, to pokaże Ci na Twoich danych jak wszystkim dobrze zarządzać: rozchodować dokumenty, przenosić między pomieszczeniami, wykonywać inwentaryzację, drukować zestawienia itp.Najważniejsze, żeby na początku nie rozbudować indeksów nie tak, jak trzeba.

#6 kajmates

kajmates

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 7 postów

Napisano 26 październik 2012 - 20:53

w ewidencji ŚT nie ma przypisania do pomieszczenia, bo jakie pomieszczenie przypisać do budynku, ogrodzenia itp. Dlatego Środki trwałe, które będą inwentaryzowane i mają się pojawiać w arkuszu spisowym trzeba dodać jako dokumenty przychodu.

W ewidencji ŚT będą zaewidencjonowane na potrzeby amortyzacji, a w dokumentach przychodu na potrzeby inwentaryzacji.

#7 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 09 sierpień 2018 - 18:35

program bardzo dobry tylko trzeba wszystko dobrze poustawiać na starcie. Głównie mam na myśli indeksy materiałowe. Jak tego dobrze nie opracujesz to potem będzie trudniej pracować. Najlepiej zamów wizytę kogoś z VULCANa na 1 dzień, wszystko Ci poustawia, podpowie, jak gromadzić dane, żeby potem było wygodnie. Ewentualnie idź na szkolenie. Potem kolejny dzień, jak już wprowadzisz dane dobrze zamówić wizytę, to pokaże Ci na Twoich danych jak wszystkim dobrze zarządzać: rozchodować dokumenty, przenosić między pomieszczeniami, wykonywać inwentaryzację, drukować zestawienia itp.Najważniejsze, żeby na początku nie rozbudować indeksów nie tak, jak trzeba.

prosze o wiadomośc na meila gabusiaszczytno@gmail.com



#8 foreverevera

foreverevera

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 6 postów

Napisano 11 sierpień 2018 - 15:13

Dzięki za sprawdzone porady! Jestem pewien, że przydadzą mi się one :)


Lubię jesień...




Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych