Kylie Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Mam może trochę dziwne pytanie, ale jestem początkująca w ksiegowości.Jak ustalacie zaliczke na pdop, to w jaki sposób to robicie?Chodzi mi generalnie o uzgodnienie wyniku do podstawy opodatkowania.Czy macie odpowiednio rozbudowane konta analityczne, np. nkup czy też jest tych rzeczy niepodatkowych tak mało, że np. robicie to w Excel'u?Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JackJack Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Mam może trochę dziwne pytanie, ale jestem początkująca w ksiegowości.Jak ustalacie zaliczke na pdop, to w jaki sposób to robicie?Chodzi mi generalnie o uzgodnienie wyniku do podstawy opodatkowania.Czy macie odpowiednio rozbudowane konta analityczne, np. nkup czy też jest tych rzeczy niepodatkowych tak mało, że np. robicie to w Excel'u?DziękiNajczęściej są to konta księgowe, gdzie tylko NKUP się księguje. Można tak poustawiać programy FK, że liczy Ci wynik i księgowo i podatkowo (zależy od programu).Jak ustalamy? Przychody księgowe - koszty księgowe = wynik księgowy (brutto)*podatek - wpłacone zaliczki = wynik netto (to co w bilansie i RZiS)A podatkowy tak samo z tym, że wyłączasz NKUP. Pozostala część tak samo. Ten wynik nie pokazuje Ci się w RZiS.Możesz mieć również sytuację kiedy masz stratę (rachunkową) i płacisz podatek (tutaj się kłaniają zdolności pedagogiczne, bo nieraz ciężko "niektórych" z Zarządu to zrozumieć).Mam nadzieję,że zrozumiale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barbara Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Analityka do kont bilansowych plus dodatkowe konta pozabilansowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...