Kategorie
Skocz do zawartości

sprzedaż złomu

Gość gość
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jesteśmy jednostką budżetową, chcieliśmy sprzedać złom, który uzyskaliśmy z prac remontowych.

Mam pytanie na jakim paragrafie dochodowym ująć taką sprzedaż oraz jak będzie wygladała fv sprzedaży (z jaką stawką VAT). Jesteśmy płatnikiem VAT.

Z góry dziękuje za odpowiedź. Nadmieniam, że jestem początkującą księgowąDołączona grafika)

a skąd pewność że nie są to składniki majątkowe? autor pytania nie napisał konkretnie o co chodzi tylko napisał że "chcą sprzedać złom ,który uzyskaliśmy z prac remontowych"więc może nich autor doprecyzuje pytanie

Dziewczyny?!Ja tam się nie wyznaję na budżetówce, ale to taki problem? Był remont, odzyskano złom i sprzedano go. W czym taki ból? Na wsio musicie mieć opisane paragrafy?Podzielcie się, bo nie wiem, no :/ I mnie głupio :/Mój ulubiony paragraf, to Paragraf22 ;)

Tak, musimy prawidłowo kwalifikować wydatki na paragrafy. Pracujesz w przedsiębiorczości i dla Ciebie ważne są koszty, vat i przychód. Dla nas konto 13x bank(wydatki). Przyznawane są dla każdej jednostki co roku fundusze na konkretne cele w/g kwalifikacji budżetowej nazywanymi paragrafami. Na domiar tego mamy konto 13x (dochody) również z kwalifikacją budżetową. Jedne i drugie to odrębne rachunki bankowe.Ty księgujesz np zakup energii na konto 401/201 i 201/130 usług na konto 402/201 i 201/130My 401/201 i 201/130-801-80130-4260-001, gdzie 4260 to paragraf dla zakupu energii 402/201 i 201/130-801-80130-4300-001, gdzie 4300 to paragraf dla zakupu usługPrzyznane fundusze na 4260 to np. 50.000Przyznane fundusze na 4300 to np. 35.000Nie możesz tych kwot przekroczyć. Masz Razem 85.000, ale żadnego paragrafu nie możesz przekroczyć. Jeżeli wydasz z 4260ponad 50.000, czy z jakiegokolwiek innego grodzi dyscyplina finansów publicznych w Twoim rozumieniu to jakbyś poszedł pod sąd