Gość Pabloo Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2012 W 2007 r kupiłem dom na kredyt. Mieszkam w nim. Teraz otwieram działalność, część budynku przeznaczę na jej potrzeby. chcę amortyzować tę część, a do ceny nabycia chciałem doliczyć odsetki od kredytu. Ale czytam, że tylko te naliczone do dnia przekazania do użytkowania. Kredyt wziety w 2007. Jak te odsetki włączyć do podstawy amortyzacji (oczywiscie w odpowiedniej proporcji wynikającej zpowierzchni)? Te, które naliczone za okres od 2007 do dziś (płacone były w comiesięcznych ratach) mogę dodać? A co z późniejszymi? Kredyt się kończy planowo w 2032 r.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirasek Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Późniejsze ( czyli te zapłacone po miesiącu po wprowadzenia nieruchomości do EŚT) stanowią koszt.Rozumiem, że jesteś na PKPiR tak?Jeżeli tak, to wpisujesz w dacie zapłaty odsetek ( w części przypadającej na powierzchnię używaną dla DG ) - kolumna 13-ta PKPiR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pabloo Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2012 tak, kpir.Czyli też myślisz, że te z lat 2007 do teraz mogę spokojnie w odpowiedniej proporcji doliczyć do wartości początkowej?I co jeszcze zwiększa tę wartość? wszelkie koszty aktu notarialnego, opłaty sądowe za wpisy do ksiąg wieczystych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barbara Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Odsetki zapłacone przed przyjęciem nieruchomości do używania (wprowadzeniem do ewidencji) będą stanowić element jej wartości początkowej. Po przyjęciu do używania będą kosztem bieżącym. Wykaz kosztów związanych z zakupem zawarty w poniższym przepisie nie jest ograniczony i ma charakter otwarty (zwrot "w szczególności") , zatem koszty związane z umową kupna-sprzedaży nieruchomości, takie jak oplaty notarialne, wpis do KW, PCC są kosztem bezpośrednio związanym z zakupem i wchodzą w skład ceny nabycia (wartości początkowej). Za cenę nabycia uważa się kwotę należną zbywcy, powiększoną o koszty związane z zakupem naliczone do dnia przekazania środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej do używania, a w szczególności o koszty transportu, załadunku i wyładunku, ubezpieczenia w drodze, montażu, instalacji i uruchomienia programów oraz systemów komputerowych, opłat notarialnych, skarbowych i innych, odsetek, prowizji, oraz pomniejszoną o podatek od towarów i usług, z wyjątkiem przypadków, gdy zgodnie z odrębnymi przepisami podatek od towarów i usług nie stanowi podatku naliczonego albo podatnikowi nie przysługuje obniżenie kwoty należnego podatku o podatek naliczony albo zwrot różnicy podatku w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług. W przypadku importu cena nabycia obejmuje cło i podatek akcyzowy od importu składników majątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Greg Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 z tymi odsetkami do dnia przekazania to nie tak prosto.mowa o odsetkach naliczonych do dnia przekazania. naliczonych, a nie zapłaconych. Naliczonych w sensie znanych na dzień przekazania, a te sa znane, bo w ręce kazdy ma harmonogram. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirasek Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 z tymi odsetkami do dnia przekazania to nie tak prosto.mowa o odsetkach naliczonych do dnia przekazania. naliczonych, a nie zapłaconych. Naliczonych w sensie znanych na dzień przekazania, a te sa znane, bo w ręce kazdy ma harmonogram. Mowa o odsetkach - ZAPŁACONYCH Wprowadzając nieruchomość do ewidencji środków trwałych, nasz pytający wie ile zapłacił. Patrz wpis Mirasek i Barbara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gosia Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2012 a jeśli mam w akcie notarialnym cene nabycia jedną dla całej nieruchomości - budynek + grunt, to czy i jak wyodrębnić z całości wartośc samego budynku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pabloo Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2012 "z wyłączeniem odsetek i prowizji naliczonych do dnia przekazania środka trwałego do używania"to jest w punkcie mówiącym o koszcie wytworzenia. NALICZONE a o cenie nabycia mówi przeciez punkt wczesniejszy, tam mowa tylko o odsetkach, bez uszczegółowienia o jakie chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi