Kategorie
Skocz do zawartości

zatrudnienie

Gość Anna
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dopiero zaczynam pracę w kadrach i właśnie spotkała mnie sytuacja, w której wolę się poradzić doświadczonym.Otóż szef mnie poinformował, że zamierza zatrudnić na pół etatu osobę, która jest na jakieś rencie czy coś (?- sam dokładnie nie wiedział) i może pracować tylko na pół etatu (?)Jak wygląda zatrudnienie takiej osoby? Na co należy zwrócić uwagę?Czy potrzebuję do akt zaświadczenie o niepełnosprawności? Co z wstępnymi badaniami lekarskimi?Jak naliczać urlop i składki ZUS?Dodam, że firma liczy 13 pracowników, a zatrudniany chłopak ma 20 lat, nie uczy się już. To ma być jego pierwsza praca, pół etatu wynagrodzenie minimalne.Za wszelkie wyjaśnienia i podpowiedzi serdecznie Wam dziękuję!

a czy te wszystkie orzeczenia (kopie) mam przechowywać w aktach czy razem z dok. do zus?

myślę, że ograniczenie czasu pracy nie wchodzi w grę, bo zatrudnimy go na pół etatu- choć nie znam się na tym.

A wynagrodzenie, składki do zusu i podatki wyliczam bez zmian jak dla każdego innego pracownika (płacimy też za tą osobę FP i FGŚP?)

właśnie coś przeczytałam o PFRON, że trzeba zgłosić takie zatrudnienie...

Hmm, muszę się jeszcze duuużo nauczyć Dołączona grafika

myślę, że ograniczenie czasu pracy nie wchodzi w grę, bo zatrudnimy go na pół etatu- choć nie znam się na tym.

Dołączona grafika

Wchodzi wchodzi, oczywiście jeśli ma stopień umiarkowany lub znaczny i wystąpi z takim wnioskiem. Lekarz bez wniosku nie wskaże celowości zastosowania skróconej normy czasu pracy. Lecz jeśli napisze wniosek i lekarz zaakceptuje to 1/2 etatu czyli 3.5 godziny.

FP i FGŚP nie ma nic do niepełnosprawności. Zus, podatki i pensja tak samo. Tylko do renty oczywiście jeśli ma, bo mu wtedy nie liczysz kwoty wolnej od podatku.

A orzeczenie sprawdź, do kiedy ma ważne.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

Dozwolonych jest tylko 75 emoji.