Gość Ela76 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Jak sobie radzicie z "rezerwami" (OK właściwie prawidłowo to RMK Bierna lub Rozliczenie zakupu się nazywa, ale potocznie rezerwy) na brakujące faktury danego miesiąca ??W poprzedniej pracy takie sytuacje były regularne co miesiąc i nie było tego aż tak dużo, więc było wiadomo co dorezerwować. Teraz pracuje w księgowości firmy budowlanej i prawie co miesiąc to nowe / inne sytuace z brakującymi fakturami dotyczącymi danego miesiąca. Niby mamy jakiś tam system raportowania brakujących faktur od kierowników budów, ale tak sobie to działa, wpisują co chcą, nie widać szczegółów, trudno to kontrolować. Czy jedyna możliwośc zapanowania nad sytuacją jest wdrożenie porządnego systemu do śledzenia brakującyh faktur ?? Jest tego sporo, ciągle jakieś opóźnione faktury, a do udziałowca raportujemy co miesiąc, więc przydałoby się pokazywać koszty dotyczące danego miesiąca. Oczywiście rozliczenie kontraktów budowlanych też robimy, polskie na koniec roku i kwartalnie wg IASów. Jednak to jest odrębna sprawa, bo rozliczenie i tak powinno się robić na kosztach i przychodach wg zasady memoriałowej, tzn. mieć przychody i koszty dotyczące danego miesiąca, a dopiero na tym rozliczenie kontraktów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi