Gość BP. Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Pod koniec ubiegłego roku Firma A s.j nie przyjęła faktury za wykonaną usługę, gdyż uważała że została oszukana przez wykonawcę. Firmę i wykonawcę wiązała umowa zawarta na piśmie. Wykonawca wniósł sprawę o zapłtę do sądu i ją wygrał. Wyegzekwowaniem należności zajął się komornik - w zw. z tym firma zapłaciła należność za fakturę (razem z VAT-em) wraz z odsetkami oraz zwróciła koszty procesu i koszty zastępstwa adwokackiego w egzekucji. Oryginału faktury nie ma do tej pory- prawdopodobnie (ale tylko prawdopodobnie) otrzyma duplikat w tym roku - z sądu otrzymała potwierdzoną za zgodność kserokopię oryginalnej faktury W jaki sposób zaksięgować wszystkie zapłacone wydatki? Firma jest na pełnej ksiegowości.Czy odsetki, koszty procesu i koszty zast.adwokackiego będą stanowiły koszty uzyskania przychodu? A co z zapłaconą należnością za fakturę której firma nie posiada? Gdzieś to trzeba zaksięgować! Proszę o pomoc bo do końca kwietnia trzeba to rozliczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi