Kategorie
Skocz do zawartości

Rozliczenie benefitów


Gość Kamila
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kamila

Cześć wszystkim, 

Pracodawca chce wprowadzić do firmy karte Multisport. 50% będzie ponosił pracodawca, 50% pracownik. Koszt karty to 89 zł netto. 
-jak należy podejść do kwestii rozliczeń z pracownikami w przypadku umowy o prace, umowy zlecenia oraz B2B aby finansowali 50% benefitu. 
- jaki koszt miesięczny poniesie pracownik oraz pracodawca na każdym z w.w. rodzajów umów w związku z korzystaniem z benefitu

 

Czy ktoś może mi pomoc? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak 50% to zakładam że nie z ZFŚS? Wtedy byłyby zwolnione z ZUS i z podatku do wysokości limitu (obecnie zdaje się 2000 zł rocznie ) 

Jeśli nie to najkorzystniej byłoby wpisać w regulamin wynagradzania - wtedy kwota dofinansowania będzie dochodem który sobie rozliczycie w wypłatach ale nie trzeba będzie naliczać składek ZUS. Jeśli nie zapiszecie tego w regulaminie to będzie dochód ozusowany i opodatkowany jak zwykłe wynagrodzenie za pracę. To oczywiście nie dotyczy ludzi na B2B. 

Pozostałą kwotę do zapłaty potrącacie z wynagrodzenia (dla uop i zlecenia za zgodą, dla B2B na podstawie FV wystawionej kontrahentowi). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...