Gość maja7 Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Nie znam się na podatkach i potrzebuję pomocy. W miesiącach luty - czerwiec przebywałam w Danii, gdzie pracowałam (na kontrakt) i płaciłam podatek (był mi pobierany wprost z wynagrodzenia). Jeśli dobrze rozumiem obowiązujące przepisy, to część podatku, która jest różnicą pomiędzy 19% dochodu a podatkiem zapłaconym przezez mnie w Danii, pownna być przeze mnie zapłacona w Polsce. Czy to prawda? Czy zaliczkę na ten podatek powinnam wpłacić już teraz? Dziekuję bardzo za pomoc. A oto fragment Polsko-Duńskiej konwencji o unikaniu podwójnego opodatkowania: Podwójne opodatkowanie b´dzie eliminowanew nast´pujàcy sposób:a) z zastrze˝eniem postanowieƒ punktu c), je˝eli osobamajàca miejsce zamieszkania lub siedzib´w Umawiajàcym si´ Paƒstwie osiàga dochód lubposiada majàtek, który zgodnie z postanowieniamininiejszej konwencji mo˝e byç opodatkowanyw drugim Umawiajàcym si´ Paƒstwie, wówczaspierwsze Paƒstwo zezwoli na:(i) odliczenie od podatku dochodowego danejosoby kwoty równej podatkowi dochodowemuzapΠaconemu w tym drugim Paƒstwie;(ii) odliczenie od podatku od majàtku danej osobykwoty równej podatkowi od majàtku zapΠaconemuw tym drugim Paƒstwie.B) jednak˝e takie odliczenie w ˝adnym razie nie mo˝eprzekroczyç tej cz´Êci podatku dochodowego lubpodatku od majàtku, obliczonego przed dokonaniemodliczenia, która przypada bàdê na dochód,bàdê na majàtek, jaki mo˝e byç opodatkowanyw tym drugim Paƒstwie;c) je˝eli osoba majàca miejsce zamieszkania lub siedzib´ w Umawiajàcym si´ Paƒstwie osiàga dochódlub posiada majàtek, który zgodnie z postanowieniamininiejszej konwencji podlega opodatkowaniutylko w drugim Umawiajàcym si´ Paƒstwie,to pierwsze Umawiajàce si´ Paƒstwo mo˝ewΠàczyç ten dochód lub majàtek do podstawyopodatkowania, jednak˝e powinno zezwoliç na odliczenieod podatku od dochodu lub od podatku odmajàtku tej cz´Êci podatku od dochodu lub podatkuod majàtku, która w zale˝noÊci od konkretnegowypadku prz