Gość ziutka38 Opublikowano 7 Lutego 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 Witam, jestem osobą która od stycznia tego roku zajmuje się papierami w małej firmie i już mam problem.Sprawa1 . Szefowa (osoba fizyczna) miała w leasingu samochód ciężarowy, leasing skończył się w grudniu 2005. Firma leasingowa wystawiła fakturę na wykup samochodu na kwotę 1950 brutto. Księgowa zapisała w k.p.i r. w opisie ujmując jako opłata leasingowa a w poz. 14 ujęła kwotę brutto fakt. Ja twierdzę że zrobiła źle, gdyż powinna prawidłowo ująć w opisie jako wykup samochodu i w poz 14 ująć kwotę netto. Sprawa 2. Szefowa stwierdziała że chce samochód sprzedać w najbliższym czasie z powodu częstych awarii. Doradziałam więc aby nie wciągała go w środki trwałe, nie odliczała paliwa i innych kosztów z tym związanych. Proszę o radę czy dobrze jej doradziałam i czy w związku z tym wykreślić z k.p.i r. ujetą opłatę leasingową i czy poprawić zeznanie roczne (już złożone do U.S.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi