Skocz do zawartości

Kategorie

Forum

Zdjęcie

ewidencja niezapłaconej faktury VAT


wróć do serwisu Księgowość 2 odpowiedzi w tym temacie

#1 wyrobekj

wyrobekj

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 04 lipiec 2021 - 11:41

Proszę o pomoc w następującej sprawie. Minęło 90 dni, a kontrahent nie zapłacił za fakturę.
Jakie działania mam w związku z tym podjąć jeżeli prowadzę księgę przychodów i rozchodów.
Z tego co rozumiem, mam w deklaracji VAT wpisać w odpowiednie pole wartość niezapłaconej faktury (czy ktoś mógłby łopatologicznie wyjaśnić jak to wpisać?).
Co do podatku PiT to chyba muszę mieć potwierdzenie, że dłużnik nie zapłacił (postanowienie o nieściągalności albo wyrok sądu?)? I wtedy mogę wykazać niezapłaconą fakturę w odpowiednim polu w zeznaniu CiT?
Czy oprócz zeznań podatkowych mam wykonać jakieś korekty w ewidencji VAT albo w księdze?

 



#2 koleżanka1

koleżanka1

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 51 postów

Napisano 04 lipiec 2021 - 19:14

Zeznania podatkowe robi się po zakończeniu roku, na razie mamy początek lipca.

A jeśli prowadzisz kpir to zeznanie zrobisz PIT, a nie CIT. Coś ci się pomyliło. 

W książce nic nie wpisujesz, bo zrobisz korektę podatku VAT, czyli ujmujesz ulgę na złe długi.

W miesiącu, w którym minęło 90 dni od terminu płatności faktury w ewidencji VAT odejmujesz kwotę VAT należnego z tej niezapłaconej faktury. Trzeba do JPK-a dołączyć załącznik VAT-ZD, o ile dobrze pamiętam. Tam podaje się dane dłużnika i dane dot. faktury. 



#3 wyrobekj

wyrobekj

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 04 lipiec 2021 - 22:22

Przepięknie dziękuję, tak, źle napisałam z tym PIT.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych