Skocz do zawartości


Odpowiedzialność za braki w towarze - inwentaryzacja

inwentaryzacja

Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Guest_Kacper

Guest_Kacper
  • Goście

Napisano 01 styczeń 2021 - 13:19

Witam,

 

Mam pytanie i serdecznie proszę o poradę. Od 3 lat pracuje na stanowisku kierownika jednego ze sklepów odzieżowych. Co roku w listopadzie lub grudniu w sklepie miała miejsce roczna inwentaryzacja i z racji tego, że w umowie mamy odpowiedzialność za towar ponosiliśmy odpowiedzialność finansową za ewentualne braki.

 

Pierwsza inwentaryzacja w naszym sklepie wyszła na... plus. Prawdopodobnie ze względu na to, że nie odbyła się tzw. inwentaryzacja po otwarciu, a tych dostaw przy towarowaniu nowo otwartego sklepu z racji braku czasu po prostu nikt nie sprawdzał. Decyzją ówczesnego kierownika regionalnego (nie pracuje już w firmie), który ewidentnie bał się przedstawić taki wynik swoim przełożonym część towaru została niejako zdjęta ze sklepu i przesunięta w systemie z magazynu głównego na tzw. magazyn pomocniczy (inwentaryzacji podlegał tylko magazyn główny) tak aby inwentaryzacja wyszła na nieznaczny minus.

 

Druga inwentaryzacja, już z innym kierownikiem regionalnym wykazała nieznaczny brak, który został przez nas pokryty. Warte podkreślenia jest to, że po obu inwentaryzacjach to co było przesunięte na magazyn pomocniczy "wisiało" tam przez cały czas.

 

Przy ostatniej inwentaryzacji w końcu pomyślano również o magazynie pomocniczym i został on przesunięty na magazyn główny i podlegał inwentaryzacji (takie działanie miało miejsce po raz pierwszy choć powinno mieć miejsce każdego roku), braki z tej ostatniej inwentaryzacji okazały się ogromne niemal 8 tysięcy.

 

Na początku narracja firmy, a raczej kierownika regionalnego była taka, że nasza odpowiedzialność będzie tyczyła się tylko towaru, który zaginął w 2020 roku (braki na niemal tysiąc złotych), a reszta będzie potraktowana jako niezawiniona z naszej winy bo przecież to nie pracownicy odpowiadają za przebieg inwentaryzacji i sposób w jaki sposób jest ona przeprowadzona. Jak się okazało po konsultacji z zarządem firmy uznano, że całość braków jest zawiniona przez pracowników i będziemy za to odpowiadać materialnie, a w zasadzie za 50% tych braków bo połowę zarząd wspaniałomyślnie nam umorzył. 

 

I w tym miejscu chciałem się właśnie poradzić. Czy w takiej sytuacji jesteśmy w stanie cokolwiek wywalczyć? Czy faktycznie musimy odpowiadać materialnie za wszystko co wykazała ostatnia inwentaryzacja, mimo tego, że część tych braków (można to udowodnić w systemie) przez niekompetencje i nieuczciwość (pierwsza inwentaryzacja) kierowników regionalnych nie została wykazana w poprzednich latach? 





Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: inwentaryzacja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych