Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ile firma powinna wydawać na reklamę


wróć do serwisu Księgowość 3 odpowiedzi w tym temacie

#1 dancewithhim

dancewithhim

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 683 postów

Napisano 14 sierpień 2020 - 13:52

Ile powinien wynosić średnio budżet marketingowy firm - ILE FIRMA POWINNA WYDAWAĆ NA MARKETING I REKLAMĘ W STOSUNKU DO CAŁKOWITYCH PRZYCHODÓW (średnia). Bardzo mnie to ciekawi ponieważ chyba się okaże, że w PL to 1% a domyślam się, że w wielu bardziej rozwiniętych krajach pewnie oscyluje ok. 10% - 15% Zdrów!.



#2 ivojim

ivojim

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 147 postów

Napisano 15 sierpień 2020 - 07:42

Wszystko zależy od branży i pozycji jaka ma organizacja/ produkt. Wynika to wprost z macierzy BCG.
Ergo - nie ma jednego uniwersalnego wskaźnika.
 
Dobrze jest poczytać sobie o lejku sprzedażowym oraz o strategiach marketingowych
I dopasować je do swojego biznesu. 
No i pytanie, czy rozwój ekosystemu sprzedażowego w necie to też marketing (mówię o ulepszaniu sklep np. pod względem UX, UI, konwersji, analitykę, planowanie sprzedaży i wszystko z tym związane).


#3 sakira23

sakira23

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 21 postów

Napisano 17 sierpień 2020 - 16:23

Dokładnie  tak jak poprzednik napisał, nie ma jakichś sztywnych ram co do marketingu. Zależy wszystko od sytuacji na rynku, branży, konkurencji, tego jakie cele chcesz osiągnąć itd. Polecam Ci o tym poczytać na http://adrenalinemd.pl/ - temat został bardzo fajnie przedstawiony. Dowiesz się między innymi tego jakie narzędzia marketingowe się stosuje do e-reklamy i dlaczego jest ich aż tyle, a nie ma jednego uniwersalnego. 



#4 AnitaMrozek92

AnitaMrozek92

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 13 postów

Napisano 26 sierpień 2020 - 10:05

Ciekawy temat. Myślę, że jednak niezwykle trudno byłoby określić konkretne kwoty czy nawet procenty budżetu przekazywanego na reklamę. To zalezy od naprawdę bardzo wielu czynników. Nie tylko branży i wielkości firmy, ale i jej poziomu rozwoju, czasu obecności na rynku, konkurencji.. Planowanie budżetu zmienia się też w zależności od warunków gospodarczych, co bardzo było widoczne w czasie panującej pandemii. Chociaż jak wiadomo, bez reklamy, nie ma możliwości by wciąż efektywnie sprzedawać. Niemniej jednak nowoczesne technologie pozwalają nam na coraz więcej, jak chociażby pomysły wykorzystania sztucznej inteligencji w prowadzeniu programów lojalnościowych https://www.motivati...lnosciowych,908 To są właśnie rozwiązania na miarę XXI wieku





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych