Skocz do zawartości


koszty uzyskania przychodu


wróć do serwisu Księgowość 2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Barbara

Guest_Barbara
  • Goście

Napisano 16 czerwiec 2020 - 08:23

Przez błąd systemu pracownikowi przez 3 miesiące nie były naliczany koszty uzyskania przychodu. Pracownik korzysta z podstawowych kosztów uzyskania przuchodów. W wyniku tej sytuacji nastąpiła nadpłata podatku. Jak wyrównać nadpłatę i co skutkuje nienaliczeniem K.U.P



#2 Maria

Maria

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 3678 postów
  • LokalizacjaMAŁOPOLSKA

Napisano 16 czerwiec 2020 - 08:31

W trakcie roku nie można dokonywać wyrównania podatku.W zeznaniu rocznym sobie to odliczy,tylko trzeba go o tym poinformować.



#3 Justyna Mąkosa

Justyna Mąkosa

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 25 postów
  • LokalizacjaKraków

Napisano 12 sierpień 2020 - 14:31

Witam,

Jeżeli pracodawca wykazał zbyt niskie koszty albo nie wykazał ich wcale, pomimo że powinien to zrobić, nastąpi zawyżenie zaliczki na podatek pobranej od dochodu pracownika. Powstanie więc nadpłata. Najczęściej będzie to na tyle niska wartość, że bez problemu będzie można ją potrącić od zaliczek należnych za następny okres. Gdyby jednak nie było takiej możliwości (np. z powodu ustania zatrudnienia i braku w związku z tym dochodów oraz należnej zaliczki), należy wystąpić z wnioskiem do urzędu skarbowego o stwierdzenie nadpłaty, a jednocześnie zwrócić pracownikowi wartość zaliczki niesłusznie potrąconą z wynagrodzenia.

W związku z tym, że od 2007 r. nie składa się już w ciągu roku deklaracji PIT-4, nie ma podstaw ani do złożenia korekty deklaracji, w której można byłoby wykazać właściwą wartość, ani do złożenia pisma wyjaśniającego przyczynę korekty oraz różnicę między kwotą wykazaną a wpłaconą.

W takiej sytuacji powstałą nadpłatę można wyrównać przez zaliczenie jej na poczet przyszłych zaliczek pobieranych przez tego płatnika od dochodów pracowników. W ten sposób w ciągu roku wyrówna się kwota zaliczek, jakie powinny zostać pobrane. W deklaracji zbiorczej PIT-4R oraz informacji sporządzanej dla pracownika (PIT-11) będzie więc można wykazać zaliczki w prawidłowej wysokości. Suma pobranych zaliczek będzie zgodna z sumą wpłaconych zaliczek.

Oczywiście pracownikowi również w ciągu roku, na bieżąco, należy dokonać wyrównania niesłusznie pobranych kwot zaliczek.

Pozdrawiam
Justyna Mąkosa



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych