Skocz do zawartości

Zdjęcie

Emerytura matczyna (mama 4+) 2020 - komu przysługuje, wysokość netto, wniosek

5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Prawo

Admin Prawo

Zaawansowany użytkownik

• Administratorzy forów
  • 672217 postów

Napisano 15 czerwiec 2020 - 13:35

Emerytura matczyna przysługuje mamie, która urodziła i wychowała co najmniej 4 dzieci. Jaka jest wysokość netto świadczenia z programu mama 4+? Jak, gdzie i kiedy należy złożyć wniosek?

Powrót do artykułu: Emerytura matczyna (mama 4+) 2020 - komu przysługuje, wysokość netto, wniosek

#2 Guest_ja

Guest_ja
  • Goście

Napisano 15 czerwiec 2020 - 13:35

Ja urodziłam i wychowałam dwoje dzieci. Pracowałam 45 lat na odpowiedzialnym stanowisku ( jestem inżynierem budowlanaym z uprawnieniami) i moja emerytura wynosi netto 1900 złotych - to jak to się ma do tej co dostają matki - 1025 zł? BEZCZELNOŚC PAŃSTWA - A może bardziej PISu. Przecież matka nie musiała się opiekować tymi dziećmi jak miały po kilkanaście lat . Więc mogła pójśc do pracy- chociażby na 10 lat.

#3 Guest_Pracująca kobieta

Guest_Pracująca kobieta
  • Goście

Napisano 24 lipiec 2020 - 15:08

Urodziłam i wychowałam dwoje dzieci, przez cały okres nie otrzymałam od państwa ani złotówki na ich utrzymanie, teraz moje dzieci są samodzielne i pracują, a z moich i ich (między innymi) podatków są płacone 500+ na dzieci dla rodzin wielodzietnych. Matki 4+, które nie przepracowały ani jednego dnia w życiu, będą otrzymywały emeryturę niewiele niższą od mojej po blisko 40 latach pracy. Ale nie to mnie boli najbardziej, ale fakt, że nie ma żadnej gwarancji i zabezpieczeń, że dzieci tej kobiety podejmą jakąkolwiek pracę w Polsce i będą odprowadzać składki na ZUS i podatki. A może wyjadą za granicę albo nadal będą na państwowym garnuszku - i oni i ich matka? A ja ich nadal będę utrzymywać (oczywiście "w pewnym sensie" poprzez odprowadzane od emerytury podatki). To się nazywa sprawiedliwość społeczna wg PIS.

#4 Guest_BOZENA

Guest_BOZENA
  • Goście