Skocz do zawartości

L4 w ciąży w czasie tarczy antykryzysowej

ciąża tarcza antykryzysowa l4

wróć do serwisu Kadry 6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Monika

Guest_Monika
  • Goście

Napisano 09 czerwiec 2020 - 13:33

Witam,
mam problem. Pracuję na umowę o pracę od 4 lat w tej samej firmie, w maju firma skorzystała z tarczy antykryzysowej i wysłała informację na e-maile o zmianie wymiaru czasu pracy o 20% (obniżenie).

To nie jest aneks do umowy, tylko "informacja o zawarciu Porozumienia z Przedstawicielami Rady Pracowniczej Spółki". Ma to obowiązywać od 1 maja do 31 lipca.

Aktualnie dowiedziałam się, że jestem w ciąży. Będę chciałą wkrótce iść na zwolnienie chorobowe, ponieważ źle się czuję. Zapytałam kadrową w jaki sposób będzie mi naliczone L4 i ona twierdzi, że nie będzie to średnia z 12 miesięcy płatne 100% tak jak to zwykle było, tylko w związku z tarczą obliczy mi tylko na podstawie wynagrodzenia z miesiąca maja.... Moim zdaniem to lekkie oszustwo, a kadrowa tłumaczy się, że nastąpiła zmiana wymiaru godzin i nie może wziąć średniej z 12 miesięcy, tylko z jednego- maja. Proszę jeśli się ktoś orientuje o pomoc i odpowiedź jak to powinno być naliczone. 

#2 Dorota

Dorota

Zaawansowany użytkownik

• Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 5657 postów

Napisano 09 czerwiec 2020 - 13:41

Kadrowa ma rację. Przy zmianie etatu, podstawa zasiłkowa z obecnego etatu.

Podstawa prawna: art 40 ustawy z dnia 25.06.1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa

#3 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 09 czerwiec 2020 - 14:09

Witam,
mam problem. Pracuję na umowę o pracę od 4 lat w tej samej firmie, w maju firma skorzystała z tarczy antykryzysowej i wysłała informację na e-maile o zmianie wymiaru czasu pracy o 20% (obniżenie).

To nie jest aneks do umowy, tylko "informacja o zawarciu Porozumienia z Przedstawicielami Rady Pracowniczej Spółki". Ma to obowiązywać od 1 maja do 31 lipca.