Skocz do zawartości


protokół czy trwały zarząd


wróć do serwisu Księgowość 6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Zen

Guest_Zen
  • Goście

Napisano 13 maj 2020 - 11:38

Witam

mam dwa pytania :

powiedzcie mi (bo spór w mojej jednostce trwa - jestem JB)

1. Czy nieruchomości przekazane w trwały zarząd mam zaksięgować na podstawie decyzji o trwałym zarządzie czy na podstawie otrzymanego później dowodu przekazania

- ja uważam ,że na podstawie ich przekazania dokumentem LT a nie decyzją o TZ

2. jednostka nadrzędna przekazuje mi środki trwałe na podstawie decyzji np wystawionej w lutym a przekazanie odpowiednim dokumentem następuje kilka miesięcy później np we wrześniu to kto powinien rozliczyć amortyzację? 

JN wyksięgował środek trwały już w styczniu ja mam u siebie dopiero od września. Kto powinien mieć u siebie naliczoną amortyzację ?



#2 Guest_Zen

Guest_Zen
  • Goście

Napisano 22 maj 2020 - 06:19

podbijam



#3 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 20875 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 22 maj 2020 - 06:25

1. Na podstawie Decyzji
2. Z decyzji wynika od którego m-ca następuje przekazanie i logicznym jest, że JB nalicza amortyzację od m-ca przekazania.

#4 Guest_Zen

Guest_Zen
  • Goście

Napisano 22 maj 2020 - 07:03

Dziękuję Zosia za odpowiedź,

1.ale zastanawiam się jak mam przyjąć na podstawie decyzji skoro mam podaną ogólną wartość środka trwałego bez wymienionej kwoty amortyzacji. Dlatego myślałam,że logicznym jest przyjąć środek jak go otrzymam na podstawie dowodu przekazania a nie decyzji.

2. Decyzja a przekazania jak widać nie idą w parze, jeśli nie wiem jaka jest kwota zamortyzowana a jaka nie to znów logicznym dla mnie jest że podstawą księgowania powinnien być dowód przekazania a nie decyzja

 

No, ale najwidoczniej się myliłam.

 



#5 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 20875 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 22 maj 2020 - 15:28

Amortyzację uzupełniasz później.
Przecież okres między datą z decyzji, a otrzymanym protokołem nie może być "w zawieszeniu" czyjeś to musi być.

#6 MARTA6257

MARTA6257

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 56 postów

Napisano 24 sierpień 2020 - 10:54

Sytuacja zastana. Jednostka budżetowa. Grunty przekazane w trwały zarząd przez Starostwo dawno temu decyzją. Niestety nie ma ich w ewidencji ani JB ani starostwa. Jak to teraz "ugryźć"? Wiem, że powinny być w ewidencji JB. Mam decyzję z 2005 określającą wysokość opłaty z tytułu trwałego zarządu. Jak to przyjąć? jaka wycena? pomóżcie...



#7 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 20875 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 24 sierpień 2020 - 11:01

Musisz skontaktować się ze Skarbnikiem w starostwie i uzgodnić sposób postępowania.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Najnowsze tematy