Skocz do zawartości

Zdjęcie

Założenie działalności + umowa zlecenie

firma działalność umowa zlecenie zus

wróć do serwisu Moja Firma Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 frycekz

frycekz

Nowy użytkownik

• Członkowie
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 08 maj 2020 - 13:40

Witam, od dłuższego czasu zajmuję się planowaniem otwarcia własnej działalności gospodarczej. Jestem w ciekawej sytuacji i chciałbym się rozeznać na co mogę sobie pozwolić.

Moja obecna sytuacja wygląda tak, że jestem zatrudniony na umowę zlecenie. Mam mniej niż 26 lat i jestem uczniem szkoły policealnej, czyli jestem zwolniony z podatku dochodowego i składek zus. Nie przekraczam też dochodu 85 tys. zł rocznie. 
Chcę założyć jednoosobową działalność gospodarczą w innej branży, ale też nie chcę rezygnować z umowy, ponieważ nadal będę pracował w starym systemie, tylko nieco mniej intensywnie. 

1. Czy mogę bez problemu założyć działalność gospodarczą i być nadal zatrudnionym na zleceniu?

Jak to się ma do płacenia podatków, chodzi o ten limit przy zleceniu ok. 85 tys zł ponieważ teraz aby nie płacić podatków nie mogę przekroczyć tego limitu. Czy w nowej sytuacji limitem jest łączny dochód z DG i ze zlecenia i nie może być więcej niż 85 tys. zł żeby nie płacić podatków na zleceniu, czy to osobna kategoria i dochód z DG jest osobny i ze zlecenia osobny. W wielkim skrócie czy jeśli przez działalność będę miał dochód wyższy niż limit zleceniówki to czy stracę wtedy wszystkie ulgi podatkowe na zleceniu?

2. Będę chciał dostać dofinansowanie z urzędu pracy, albo UE, najlepiej w opcji "na start", a nie kilka miesięcy po założeniu działalności, aby móc zakupić potrzebny sprzęt, który umożliwi wykonywanie usług na działalności. Zależy mi, aby nie być zarejestrowanym na bezrobociu, ponieważ potrzebuję ciągłości zatrudnienia. Jakie mam opcje, aby było to wykonalne? Pożyczkę uwzględniam jako ostateczność.