Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jak rozłożyć strate? to możliwe?


wróć do serwisu Księgowość 3 odpowiedzi w tym temacie

#1 mhemmer

mhemmer

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 05 kwiecień 2020 - 03:55

Witam, mam dosyć skomplikowany dla mnie problem...
 
ogólnie prowadzę od niecałego roku działalność. Każdego miesiąca staram się utrzymywać dochód na poziomie ok. 8.000 zł i bardzo pilnuję tego, aby był on stabilny i nie było strat, bo w przyszłym roku mam zamiar wziąć kredyt na mieszkanie, no bo ile można wynajmować... dlatego dużo pracuję, biorę masę zleceń, ale też mam spore koszty. Niestety w marcu okazało się, że wyszła strata na ok. 12 tysięcy w związku z koronawirusem... 
Koszty wyniosły ponad 40.000 zł z czego 40 tys to jedna faktura. 
Przychody wyniosły ok. 30 tysięcy.  Przeszedłem na pracę zdalną, w kwietniu mam otrzymać wyrównanie za współpracę z jedną firmą, więc od kwietnia i kolejne miesiące będą już na plusie, odpowiednio się zabezpieczyłem.
Tylko kurczę ten marzec... Mam pytanie co w takim przypadku, co mogę zrobić, aby nie było straty w marcu..  banki patrzą surowym okiem i skreśli to moje szanse na mieszkanie za rok :( można jakoś rozłożyć tą fakturę kosztową "na raty" tzn. wpisać ją w KPiR np. w marcu i w kwietniu np. 20 tys kosztu z tej faktury wpisać w marzec, a 20 tys w kwietniu jako koszty?  albo może jest jakieś inne rozwiązanie o którym nie wiem? kurczę to absurdalne ale już wszystko próbuję wykombinować...
 
Rozliczam się liniowo w KPiR, jestem vatowcem...
 
Pozdrawiam...


#2 mhemmer

mhemmer

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 06 kwiecień 2020 - 09:47

Jest szansa że ktoś coś wie? :( 



#3 koleżanka

koleżanka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 14128 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 06 kwiecień 2020 - 09:53

Ale marzec już minął, dokumenty masz jakie masz, do końca roku jeszcze przecież jest dużo czasu i myślę, że strata za 3 miesiące nie wpłynie na dochód za cały rok. 

Wg mnie fakturę kosztową należy w całości zaksięgować do miesiąca, w którym była wystawiona. 

Ale ponieważ nie napisałeś za co jest ta faktura, to trudno się domyślać czy nie dałoby się jej jakoś podzielić. Choć co do zasady to tak się nie robi.



#4 golapi

golapi

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 25 postów

Napisano 09 wrzesień 2020 - 12:41

Ale przecież Bank z pewnością zażąda wyniku rozliczenia działalności (dochodu) za dany rok kalendarzowy, wiec myślę, że spokojnie, do grudnia pewnie wyjdziesz na plus ;)





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Najnowsze tematy