Skocz do zawartości

Zdjęcie

Koronawirus a przestrzeganie prawa pracy - prawa i obowiązki

4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Prawo

Admin Prawo

Zaawansowany użytkownik

• Administratorzy forów
  • 672131 postów

Napisano 24 marzec 2020 - 19:49

Koronawirus nie uzasadnia łamania przepisów prawa pracy. Pracodawca nie może zmusić pracownika do pracy zdalnej. W niektórych przypadkach powinien zapewnić maseczki higieniczne i odzież ochronną. Pracownik może odmówić podróży służbowej w miejsce zagrożone epidemią. Sprawdź, jakie są prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika w związku z koronawirusem?

Powrót do artykułu: Koronawirus a przestrzeganie prawa pracy - prawa i obowiązki

#2 Guest_Wioletta

Guest_Wioletta
  • Goście

Napisano 24 marzec 2020 - 19:49

Pracodawca zlecił mi prace zdalną w domu ze względu na zamknięcie szkoły (jestem nauczycielem). Po tygodniu pracy w domu uzyskałam informację, że koleżanka z pracy jest chora na koronawirusa . Zostałam na okres tygodnia objęta kwarantanną, w dalszym ciągu pracuję zdalnie. Dyrektor szkoły wymaga dostarczenia decyzji o objęciu kwarantanną i za okres kwaranntany chce zapłacić jak za okres nieobecności w pracy, wydaje mi się jak za zwolnienie. Nie zgadam się z decyzją dyrektora, proszę o wykładnię prawną.

#3 Guest_Pracownik restauracji

Guest_Pracownik restauracji
  • Goście

Napisano 24 marzec 2020 - 21:48