Skocz do zawartości

Zwrot nadpłaty wynagrodzenia za poprzedni rok

zwrot nadpłata wynagrodzenie

wróć do serwisu Księgowość 4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Andrzej

Guest_Andrzej
  • Goście

Napisano 22 marzec 2020 - 15:17

Dzień dobry,

Zwracam się do Państwa z prośbą o pomoc, która dotyczy zwrotu "nadpłaty" wynagrodzenia za poprzedni rok. Otóż, księgowa pracodawcy wpisała mi do PITu (11) kwotę niższą, niż otrzymałem. W związku z tym, pracodawca poprosił mnie o zwrot za 2019, a zwróconą kwotę oddałby mi przy najbliższej wypłacie (w tym miesiącu), gdyż tak byłoby najprościej. Ponieważ kwota jest stosunkowo niewielka, zgodziłem się. Z tego, co wyczytałem, w tym wypadku wystarczy zrobić przelew na konto, z którego otrzymuję wynagrodzenie, bo wszystkie podatki itp. zostały policzone, jakbym jej nie otrzymał, ale chciałbym potwierdzić tę wersję. Chciałbym też dodać, że chodzi o umowę o dzieło, a ja w tamtym, jak i w tym roku jestem studentem poniżej 26. roku życia.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,

A. W.

#2 koleżanka

koleżanka

Zaawansowany użytkownik

• Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 13920 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 22 marzec 2020 - 18:13

"W związku z tym, pracodawca poprosił mnie o zwrot za 2019, a zwróconą kwotę oddałby mi przy najbliższej wypłacie (w tym miesiącu), gdyż tak byłoby najprościej."

Wg mnie to jakaś dziwna kombinacja. Skoro w PIT-11 ujęto mniejszy przychód niż faktycznie dostałeś, to logiczne jest, że należy skorygować twój PIT-11, bo jest niezgodny z rzeczywistością.   

#3 Guest_Andrzej

Guest_Andrzej
  • Goście

Napisano 22 marzec 2020 - 22:54

"W związku z tym, pracodawca poprosił mnie o zwrot za 2019, a zwróconą kwotę oddałby mi przy najbliższej wypłacie (w tym miesiącu), gdyż tak byłoby najprościej."

Wg mnie to jakaś dziwna kombinacja. Skoro w PIT-11 ujęto mniejszy przychód niż faktycznie dostałeś, to logiczne jest, że należy skorygować twój PIT-11, bo jest niezgodny z rzeczywistością.