Skocz do zawartości


Odmowa wypłaty odszkodowania #odmowa #pzu


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Aga

Guest_Aga
  • Goście

Napisano 01 marzec 2020 - 00:27

Bliska mi osoba ma problem z otrzymaniem należnego odszkodowania od PZU Życie. Na wstępie zaznaczę, że jest to Dodatkowe ubezpieczenie grupowe na wypadek ciężkiej choroby.
W zeszłym roku osoba ta miała stwierdzony badaniem histopatologicznym "guz lub ropień prawej półkuli mózgu", tu była wykonana biopsja. W efekcie choroby wystąpił niedowład prawej strony ciała (prawa ręka, prawa noga), co rzecz jasna skutkowało niemożnością wykonywania pracy zarobkowej, znaczącym trudem było też zmierzenie się z codziennymi czynnościami domowymi, czy pielęgnacyjnymi.
Do PZU zostało wysłane pismo informujące o zaistniałej sytuacji, załączone zostały niezbędne dokumenty, czekamy na informację zwrotną. W odpowiedzi TU uznaje, że w skutek badania histopatologicznego nie stwierdzono złośliwego rozrostu nowotworowego, a jednostka chorobową nie jest objęta odpowiedzialnością PZU. W odmowie na decyzję zgodziliśmy się, że nie stwierdzono zmian nowotworowych, w związku z tym na podstawie paragrafu OWU dot. nowotworu nie przysługuje odszkodowanie. Natomiast przypomnielismy, że zmiana to ropień mózgu, tak więc na podstawie pkt. 21 w OWU (określa on odpowiedzialność PZU, gdy wystąpi ropień mózgu, który oznacza usunięta chirurgicznie zmianę w mózgu opisaną w rozpoznaniu histopatologicznym jako ropień mózgu), co miało miejsce w tym przypadku.
Proszę o przeanalizowanie wyżej przedstawionego problemu i ocenę sytuacji, w miarę możliwości przedstawienie ewentualnych rozwiązań. Dziękuję za poświęcony czas.

#2 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 02 marzec 2020 - 14:53

Nikt z internautów niczego Ci tu nie przeanalizuje, nie mając do wglądu historii choroby, jak również warunków zawartej umowy z PZU.



#3 Guest_Nie poddawać się!

Guest_Nie poddawać się!
  • Goście

Napisano 02 marzec 2020 - 19:42

Proponuję zgłosić się do rzecznika klienta PZU. Dodatkowo, gdyby dalej tworzył problemy, zgłosić zaistniały fakt do KNF i UOKiK, posiłkując się uzasadnieniem (punktami z umowy i innymi przypadkami, np. w Internecie opisanymi - treść w cytacie + linki do stron). Do KNF najlepiej do samego prezesa, z uwagi, iż jest on w sporze z rządem, a jakby nie było, PZU należy poprzez udziały m.in. do Państwa, więc nas podatników. Możliwe (a nawet pewne), że KNF posiada dokumentację potwierdzającą tego typu praktyki. Samą praktykę należy też zgłosić do UOKiK, chociaż tutaj nie należy się spodziewać należytego podejścia do problemu (przypominając, że to stałe praktyki paru cwaniaków, którzy mają prowizję od wypłacenia małej sumy bądź nie płacenia jej wcale). Zależy to od tego, czy trafi się na osobę kompetentną, czy taką, która nie zna się na przepisach, tudzież działa na korzyść spółki, a nie poszkodowanych. Po ewentualnej poradzie w stylu "ojej, nic nie da się zrobić", proponuję zgłosić ten fakt do Dyrektora/Prezesa. To nie pierwszy przypadek, gdy PZU wini się za niewłaściwe praktyki. Za oszustwa przy wypłacie odszkodowań z OC byli np. sporą sumą karani. Ich pracownicy, licząc na prowizje, oszukują własnego szefa - prezesa i tyle. Liczą, że klient da się zastraszyć luib odpuści. Nie odpuszczać. To są pieniądze nas wszystkich! Spółka, która pozwala świadomie łamać przepisy, musi być karana, bo inaczej stracimy ją za przysłowiowe jeden ojro.

 



#4 barakuda

barakuda

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 31 postów

Napisano 09 kwiecień 2020 - 10:12

Proponuję zgłosić się do rzecznika klienta PZU. Dodatkowo, gdyby dalej tworzył problemy, zgłosić zaistniały fakt do KNF i UOKiK, posiłkując się uzasadnieniem (punktami z umowy i innymi przypadkami, np. w Internecie opisanymi - treść w cytacie + linki do stron). Do KNF najlepiej do samego prezesa, z uwagi, iż jest on w sporze z rządem, a jakby nie było, PZU należy poprzez udziały m.in. do Państwa, więc nas podatników. Możliwe (a nawet pewne), że KNF posiada dokumentację potwierdzającą tego typu praktyki. Samą praktykę należy też zgłosić do UOKiK, chociaż tutaj nie należy się spodziewać należytego podejścia do problemu (przypominając, że to stałe praktyki paru cwaniaków, którzy mają prowizję od wypłacenia małej sumy bądź nie płacenia jej wcale). Zależy to od tego, czy trafi się na osobę kompetentną, czy taką, która nie zna się na przepisach, tudzież działa na korzyść spółki, a nie poszkodowanych. Po ewentualnej poradzie w stylu "ojej, nic nie da się zrobić", proponuję zgłosić ten fakt do Dyrektora/Prezesa. To nie pierwszy przypadek, gdy PZU wini się za niewłaściwe praktyki. Za oszustwa przy wypłacie odszkodowań z OC byli np. sporą sumą karani. Ich pracownicy, licząc na prowizje, oszukują własnego szefa - prezesa i tyle. Liczą, że klient da się zastraszyć luib odpuści. Nie odpuszczać. To są pieniądze nas wszystkich! Spółka, która pozwala świadomie łamać przepisy, musi być karana, bo inaczej stracimy ją za przysłowiowe jeden ojro.

Są firmy, które od lat zajmują się pomocą w uzyskaniu pieniędzy od firm ubezpieczeniowych i mają na tym polu duże doświadczenie i jeszcze większą skuteczność, np. Casus w Warszawie. Tak więc jeśli ktoś się na tym nie zna, to nie ma sensu samemu brać się za "walkę" z ubezpieczycielem, bo już na wstępie jesteśmy przegrani. 



#5 XYZ26

XYZ26

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 22 postów

Napisano 18 kwiecień 2020 - 22:12

Ze swojej strony polecam Krajowe Centrum Pomocy Prawnej z Warszawy.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych