Skocz do zawartości


Reklamacja otwartego produktu spożywczego

reklamacje

1 odpowiedź w tym temacie

#1 Guest_Iza

Guest_Iza
  • Goście

Napisano 21 luty 2020 - 16:34

Dzień dobry, pracuje w obsłudze sklepu internetowego, sprzedajemy głównie spożywkę. Mam klienta który, kupił min. cukierki czekoladowe. Oczywiście po dostarczeniu klientowi zamówienia paczka została otwarta i część cukierków spożyta. Klient niedawno zgłosił że żąda zwrotu pieniędzy za towar dlatego że, cukierki mu nie smakują. Nie mają żadnych wad. Po prostu mu nie smakują. Sytuacja jest absurdalna, nikt z naszych klientów nie skarżył się na wady w tych cukierkach i przecież każdy człowiek odczuwa inaczej smak. Posiłkując się prawem klient nie może zwrócić otwartych już cukierków, ale ma prawo do złożenia reklamacji na zasadzie rękojmi. Czy sklep ma prawo odrzucić te absurdalną reklamację ? Jeśli tak, to w jaki sposób? Jak ją w ogóle przeprowadzić? Klient żąda zwrotu pieniędzy za towar, zaznaczę że, wcześniej w takich sytuacjach starałam się pójść klientowi na rękę, ale z rozumów z tym Panem czuje że, chce mnie po prostu wykorzystać. Z góry dziękuję za odpowiedź.



#2 Adwokat Krakow

Adwokat Krakow

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 49 postów

Napisano 31 marzec 2020 - 14:59

Dzień dobry, pracuje w obsłudze sklepu internetowego, sprzedajemy głównie spożywkę. Mam klienta który, kupił min. cukierki czekoladowe. Oczywiście po dostarczeniu klientowi zamówienia paczka została otwarta i część cukierków spożyta. Klient niedawno zgłosił że żąda zwrotu pieniędzy za towar dlatego że, cukierki mu nie smakują. Nie mają żadnych wad. Po prostu mu nie smakują. Sytuacja jest absurdalna, nikt z naszych klientów nie skarżył się na wady w tych cukierkach i przecież każdy człowiek odczuwa inaczej smak. Posiłkując się prawem klient nie może zwrócić otwartych już cukierków, ale ma prawo do złożenia reklamacji na zasadzie rękojmi. Czy sklep ma prawo odrzucić te absurdalną reklamację ? Jeśli tak, to w jaki sposób? Jak ją w ogóle przeprowadzić? Klient żąda zwrotu pieniędzy za towar, zaznaczę że, wcześniej w takich sytuacjach starałam się pójść klientowi na rękę, ale z rozumów z tym Panem czuje że, chce mnie po prostu wykorzystać. Z góry dziękuję za odpowiedź.

W przypadku żywności produkt będzie niezgodny z umową:
- kiedy jest zepsuty,
- jego termin do spożycia już minął,
- jeśli nie posiada właściwości, o których zapewniał cię sprzedawca, opis na opakowaniu lub reklama.
 
W opisanej przez Pani sytuacji nie ma tak naprawdę podstaw do uznania rękojmi z powodu tego, że klientowi nie smakowały zakupione cukierki. 




Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: reklamacje

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych