Skocz do zawartości


Ryczalt, ale jaki?


wróć do serwisu Księgowość 5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Konrad

Guest_Konrad
  • Goście

Napisano 04 luty 2020 - 17:33

Witajcie,

 

za niedługo bede samozatrudniony i bede robil obsluge klientow dla jakies firmy jako independent contractor, Bede customer Service Agent z domu.

Bede wybieral ryczałt, pytanie jaka stawka czy 3 %?

 

Ta sama sytuacja, może bede robił sprzedaż na tych samych warunkach, independent contractor. Bedzie to dzwonienie do bazy klientow, stawka godzinowa i do tego prowizje.

W tym przypadku tez bede wybieral ryczalt, i czy tu bedzie stawka 3%?

 

 

Dziekuje i życze najlepszego w biznesie!



#2 Piccolomini

Piccolomini

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 17 postów

Napisano 04 luty 2020 - 19:12

Stawka ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych dla usług call center wynosi 17% (Art. 12 ust. 1 pkt 2 litera o ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne), zakładając oczywiście, że nie występują przesłanki negatywne dyskwalifikujące od skorzystania z ryczałtu (Art. 8 tejże ustawy). Mógłbym prosić o sprecyzowanie jakich produktów będzie to sprzedaż? 



#3 Guest_Konrad

Guest_Konrad
  • Goście

Napisano 04 luty 2020 - 20:11

Stawka ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych dla usług call center wynosi 17% (Art. 12 ust. 1 pkt 2 litera o ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne), zakładając oczywiście, że nie występują przesłanki negatywne dyskwalifikujące od skorzystania z ryczałtu (Art. 8 tejże ustawy). Mógłbym prosić o sprecyzowanie jakich produktów będzie to sprzedaż? 

Dziekuje za odpowiedz.

Bedzie to usluga wykonana dla jakies firmy co poszukuje kogos dla obslugi klienta. Poprzez serwis dla freelancerow UPwork. Bedzie to obsluga klienta telefonicznie, sprzedaż tez moze byc ale bez prowizjii, placone tylko za godziny.

Pracowałem ostatnio w call center 5 miesiecy dla klienta wloskiego z innej branzy, na umowe zlecenie.

Czy może być stawka 8,5 % ze wzgledu na to że ja nie bede włascicielem call center, tylko swiadczyl takie uslugi, link poniżej do striony interpretacji podatkowej pokazuje ze moze byc on 8,5% w tym przypadku, czy sie myle?
 



#4 Fizo

Fizo

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 937 postów

Napisano 04 luty 2020 - 22:49

Najlepiej w swoim US pytaj, teraz interpretacje to koszmar.



#5 koleżanka

koleżanka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 13699 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 04 luty 2020 - 23:14

W US raczej nie uzyska wyjaśnienia, bo urzędy nie są od wyjaśniania przepisów podatnikom. 



#6 Piccolomini

Piccolomini

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 17 postów

Napisano 05 luty 2020 - 19:41

Mogę prosić o informację o jaką interpretację chodzi? 





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych