Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zwrot towarów - ewidencja na kasie fiskalnej


wróć do serwisu Księgowość 2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Księgowość

Admin Księgowość

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy
  • 198329 postów

Napisano 26 styczeń 2020 - 22:10

Prowadzę hurtownię oraz sprzedaż towarów za pośrednictwem sklepu internetowego. Często zdarza się, że klient, który kupił towar w sklepie, korzystając z prawa przysługującego konsumentowi, chce zwrócić towar, ale zgubił paragon. Prawo konsumenckie nakazuje przyjąć zwrot od klienta oraz odesłać mu pieniądze, jeżeli klient jest w stanie udowodnić zakup dokonany w danym sklepie, nawet jeśli nie posiada paragonu ani faktury VAT. Czy jest możliwe zmniejszenie obrotu zaewidencjonowanego z zastosowaniem kasy fiskalnej w przypadku zwrotu towaru przez nabywcę, gdy nie dysponuje on oryginałem paragonu fiskalnego? Jakim dokumentem potwierdzającym sprzedaż można się posłużyć, aby uzyskać prawo do korekty? Jak należy sporządzić protokół zwrotu towarów?

Powrót do artykułu: Zwrot towarów - ewidencja na kasie fiskalnej

#2 Guest_Andrzej

Guest_Andrzej
  • Goście

Napisano 26 styczeń 2020 - 22:10

No to odpowiedzieli. Typowo Salomonowe rozwiązanie. można, ale nie można. Można "Tak, może Pan dokonać korekty obrotu zaewidencjonowanego na kasie, pod warunkiem że będzie Pan posiadał inny dowód potwierdzający sprzedaż." i dalej: "Dopuszczalne jest zastąpienie oryginału paragonu fiskalnego innym dokumentem. Może to być np.: ● dowód zapłaty kartą kredytową czy płatniczą, ● dowód przelewu na konto sprzedawcy, ● wyciąg z rachunku bankowego, ● potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży przesłane za pomocą poczty e-mail, pozwalające na potwierdzenie nabycia danego towaru u sprzedawcy." Nie można ale w orzeczeniu sądu: "Prawo do korekty mimo braku paragonu potwierdzają organy podatkowe. W piśmie z 8 grudnia 2015 r. (sygn. IBPP3/4512-620/15/KG) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach uznał: "W przedmiotowej sprawie z wniosku wynika, że jeśli klient przedstawi jedynie potwierdzenie zapłaty, Wnioskodawca nie jest w stanie ustalić czy reklamowany towar w rzeczywistości jest towarem zakupionym w sklepie Wnioskodawcy. Ponadto Wnioskodawca wskazuje, że płatność może nie być bezpośrednio powiązana z konkretną transakcją, ponieważ w tym samym dniu wielu klientów mogło płacić identyczne kwoty za swoje zakupy, a nawet wielu klientów mogło nabyć identyczny asortyment w identycznej cenie dokonując płatności kartą." Czy ja jestem głupi i tylko ja widzę w tym sprzeczność?

#3 Guest_Andrzej

Guest_Andrzej
  • Goście

Napisano 26 styczeń 2020 - 22:11

Jeszcze byłoby super, jakby w komentarzach nie wcinało Enter'ów, bo głupoty wychodzą ;-)



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych