Skocz do zawartości


Zdjęcie

Lista obecności - czy pracodawca ma obowiązek ich przechowywania


wróć do serwisu Kadry 7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Kadry

Admin Kadry

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 516298 postów

Napisano 13 grudzień 2019 - 09:56

Prowadzenie listy obecności pracowników to jeden z podstawowych obowiązków leżących po stronie pracodawcy. W tym celu właściciel firmy tworzy odrębne działy kadrowe zajmujące się ewidencją czasu pracy lub zleca działania na zewnątrz, wynajmując firmy outsourcingowe. Niezależnie od podmiotu, który prowadzi ewidencję czasu pracy zatrudnionych, lista obecności służy do właściwego rozliczenia wielu elementów związanych z zatrudnieniem pracownika. Jedną z kluczowych kwestii jest przechowywanie listy obecności. Sprawdź, czy pracodawca ma taki obowiązek.

Powrót do artykułu: Lista obecności - czy pracodawca ma obowiązek ich przechowywania

#2 Guest_Gola

Guest_Gola
  • Goście

Napisano 13 grudzień 2019 - 09:56

Wprowadzacie ludzi w błąd, lista obecności to nie jest to samo co karta ewidencji czasu pracy. Lista obecności to jest po prostu lista potwierdzająca obecność w pracy (może być to podpis odręczny pracownika lub zapis elektroniczny z karty magnetycznej). Lista obecności wcale nie musi posiadać elementów, które przedstawiliście w artykule. Również nie ma obowiązku przechowywani list obecności przez okres 10 lat. Wymienione w artykule elementy musi natomiast posiadać kata ewidencji czasu pracy i tą kartę prowadzi się dla każdego pracownika i przechowuje się przez okres 10 lat (dla pracowników zatrudnionych od 01.01.2019 r.).

#3 Guest_akacz

Guest_akacz
  • Goście

Napisano 13 grudzień 2019 - 12:28

Zgadzam się z użytkownikiem Gola. Pozdrawiam

#4 Guest_Krzysztof Stucke

Guest_Krzysztof Stucke
  • Goście

Napisano 14 grudzień 2019 - 12:20

Autor tego tekstu wprowadza w błąd. Nie ma i nie było przepisów obligujących do posiadania list obecności. Jeżeli pracodawca chce to może taką listę stworzyć. Ta wiedza to wiedza podstawowa. Niech ktoś usunie ten tekst- WPROWADZA W BŁĄD.!!!!!

#5 Guest_NOwak

Guest_NOwak
  • Goście

Napisano 16 grudzień 2019 - 09:54

Uuu, to autor artykułu musi niestety się douczyć. Tak nieudanego artykułu dawno u Was nie widziałem. Pomieszane pojęcia. Pomylona lista obecności z kartą ewidencji czasu pracy. Albo to poprawcie, albo usuńcie.

#6 Guest_Adaś

Guest_Adaś
  • Goście

Napisano 18 grudzień 2019 - 10:07

Wydaje mi się, że problem raczej dotyczy nazewnictwa, a nie wprowadzania w błąd. Dla większości osób obowiązki wynikające ze zmiany przepisów co do prowadzenia ewidencji w najprostszej implementacji sprowadzają się do zmiany sposobu prowadzenia "popularnych" list obecności.

 

Kiedyś zawierających tylko imię, nazwisko, datę i podpis pracownika, aktualnie aby pracodawca mógł realnie spełnić obowiązki wynikające z nowej ustawy taka "lista" musi zostać wzbogacona o opisane w artykule informacje, żeby dział kadr/księgowość mógł spełnić nowe obowiązki biurokracji.

 

Także w mojej opinii artykuł raczej nie wprowadza w błąd, autor użył zbyt pochopnie słowa obowiązkowa w zestawieniu z lista obecności, bo obowiązkowe jest prowadzenie i przetwarzanie danych, które są wypisane w artykule, ale niekoniecznie w formie listy obecności.

 

btw. prowadzenie ewidencji dla pracownika zawsze było obowiązkowe, teraz przepisy z lat 90 zostały w jakiś sposób znormalizowane i podążamy w ślad za EU.

 

btw.2 GOLA - teraz Ty wprowadzasz w błąd, bo obowiązki wynikające z nowelizacji dotyczą wszystkich pracowników od 01.01.2019, a nie nowych, ponieważ ewidencje prowadzisz w cyklu miesięcznym. Nie dotyczy to tylko lat wstecz, ponieważ prawo nie działa wstecz. 



#7 Guest_sab

Guest_sab
  • Goście

Napisano 18 grudzień 2019 - 11:23

Wydaje mi się, że problem raczej dotyczy nazewnictwa, a nie wprowadzania w błąd. Dla większości osób obowiązki wynikające ze zmiany przepisów co do prowadzenia ewidencji w najprostszej implementacji sprowadzają się do zmiany sposobu prowadzenia "popularnych" list obecności.

 

Kiedyś zawierających tylko imię, nazwisko, datę i podpis pracownika, aktualnie aby pracodawca mógł realnie spełnić obowiązki wynikające z nowej ustawy taka "lista" musi zostać wzbogacona o opisane w artykule informacje, żeby dział kadr/księgowość mógł spełnić nowe obowiązki biurokracji.

 

 


Jesteś takim samym ignorantem, jak autor artykułu, nie masz pojęcia o ewidencji czasu pracy, albo bardzo niewielkie, skoro dla ciebie bez różnicy czy lista obecności, czy ewidencja czasu pracy i stosujesz to pojęcie zamiennie/szeroko. W dużej lub skomplikowanej organizacji padłbyś jak mucha po tygodniu z takim zasobem mądrości. Poziom twojej wiedzy odpowiada poziomowi kadrowej z ubiegłego wieku, która nie nadąża za zmianami, ale jej "się wydaje, bo onegdaj bywało".



#8 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 18 grudzień 2019 - 12:40

Sab klania sie czytanie ze zrozumieniem. ale agresje narzuciles/las. Poprzednik nigdzie nie napisal ze jest to zamienne tylko opisal realnia w polsce i wykorzystanie listy jako narzedzia do zbierania danych do ewidencji czasu pracy. Rozumiemze ty jestes wyjadaczem korporacyjnym tam pewnie macie sapa czy inne narzedzie ktore ma pelna automatyacje wszelkich procesow i ostatnia rzecza jaka potrzebujecie to paierek z lista obecnosci. Jeszcze raz gratuluje Sab udowodniles ze czytanie ze zrozumieniem to zdolnosc nabyta ktora moze sie zatracic.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych