Skocz do zawartości


Zdjęcie

ujmowanie kosztów z faktur


wróć do serwisu Moja Firma Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 bartekmot

bartekmot

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 23 październik 2019 - 09:43

Witajcie,

 

żona chciałaby założyć działalność gospodarczą w mieszkaniu która będzie polegać między innymi np na tworzeniu zaproszeń ślubnych, prezentów dla gości, ramek okolicznościowych czyli głównie handmade a także prowadzenie warsztatów w przedszkolach z rękodzieła. Chcielibyśmy sami prowadzić księgowość a raczej kpir, bo rozliczalibyśmy się na zasadach ogólnych.

Nie do końca jednak rozumiem mechanizm kosztowy. Wiem że do US płacę podatek od dochodu czyli przychów minus koszty uzyskania przychodu.Wiem że w koszty można wrzucić telefon, obsługę księgowa część zusu, choć przez pół roku z racji obecnych przepisów będzie się płacić tylko składkę zus. Ale do sedna. Chodzi mi o jeden wątek, którego nie rozumiem.

Klient zamawia np drewniane pudełko na krawaty. Wygląda to tak ja kupuje surowe drewniane pudełko, klej, filc, farby itd. i następnie to pudełko maluje, wyklejam filcem w środku itd. Czyli wg mnie zarówno pudełko jak i inne użyte rzeczy są dla mnie materiałem użytym do wyrobu gotowego, który otrzyma klient i mogę koszt zakupu pudełka ująć w pozycji 10 kpir. Czy mam rację?

Jeśli mam rację to jak ująć np pozostałe zużyte rzeczy( chodzi o to że w jednym zamówieniu na 1 fakturze kupie np kilka klejów, filców itd a zużyje raptem jakąś część, podobnie zamawiając surowe pudełka z reguły zamawiać będę więcej, ale będą na 1 fakturze w jednej pozycji, to wtedy mam np w kpir je rozdzielać i jak nie zużyje w ich w miesiącu wystawienia faktury tylko w kolejnym to potem tą pozycję ująć w miesiącu następnym mimo iż faktura jest z poprzedniego okresu.

Powiem szczerze że taki sposób postępowania wydaje mi się nieprawidłowy i w ogóle tych tych materiałów nie powinienem ujmować w kpir. Jak w końcu powinno być?

 

Albo np robię warsztaty dla dzieci używam do tego jakichś materiałów, np robimy z dziećmi kartki świąteczne i używam do tego papier, klej, ozdoby itp, czy te materiały są kosztem uzyskania przychodów? (ale znów jak wyliczyć jak np zużyje tylko jakąś część z zamówienia zakupionego dużo wcześniej?) Czy po prostu wystawiam fakturę np na 500 zł za warsztaty np na koniec miesiąca i po prostu od tego płacę podatek 18% minus te podstawowe koszty uzyskania przychodu jak telefon, zus, paliwo itp

 

Może namieszałem, ale chciałbym zrozumieć schemat aby wyliczyć opłacalność działalności.

 

Z góry dziękuję za pomoc





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych