Skocz do zawartości


Zdjęcie

Skoda 1.0 MPI LPG - czy ma dotrysk benzyny?


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Moto

Admin Moto

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 49678 postów

Napisano 26 sierpień 2019 - 16:49

Niezwykle popularnym rozwiązaniem w Skodach Fabii i Cigito oferowanych na polskim rynku są instalacje gazowe montowane w salonie do silnika 1.0 MPI. Jak one działają? Importer przygotował pewien haczyk…

Powrót do artykułu: Skoda 1.0 MPI LPG - czy ma dotrysk benzyny?

#2 Guest_Gosc

Guest_Gosc
  • Goście

Napisano 26 sierpień 2019 - 16:49

Widocznie się silniki sypały jeszcze podczas gwarancji więc jak to w grupie VAG bywa pogrzebali w elektronice i dodali dotrysk paliwa ^_^

#3 Guest_Bartosz

Guest_Bartosz
  • Goście

Napisano 26 sierpień 2019 - 19:59

Bzdury. Mam nową Fabię z tym silnikiem z fabrycznym LPG i dotrysk paliwa zauważyłem tylko w sytuacji, gdy miałem poziom paliwa poniżej 50%. Zresztą nawet w instrukcji instalacji LPG jest napisane, żeby utrzymywać poziom paliwa powyżej połowy. Zrobiłem już prawie 15kkm i niezależnie od prędkości NIE miałem dotrysku paliwa, a jeżdżę sporo po niemieckich autostradach.

#4 Guest_Gjjidyy

Guest_Gjjidyy
  • Goście

Napisano 26 sierpień 2019 - 21:16

Wszystkiego nowoczesne instalacje w tym do sionikow z wtryskiem bezpośrednim maja dotrysk benzyny. Wg mnie fajna sprawa, samochod jest oszdzedny przy niskich obrotach i lepiej sie zbiera przy wysokich. Pamietam jak w polonezie kiedys przelaczalem sie na benzyne zeby miec wiecej mocy przy wyotzedzaniu;p

#5 Guest_Garetus

Guest_Garetus
  • Goście

Napisano 26 sierpień 2019 - 22:34

A ja kazałem im w salonie wyłączyc dotrysk paliwa jak tylko zorientowałem się że faktycznie auto na obrotach powyżej 4000 spala tylko benzynę. Musiałem trochę syfu narobić żeby się zgodzili i napisać oświadczenie że jestem świadomy że mogę uszkodzić silnik ale nie po to zakładam gaz za tą cenę żeby na autostradzie jechać 130 km na godz. I wyłączyli mi ten dotrysk. Pewnie gdybym miał fabie na raty nie zgodzili by się ale wziąłem za gotówkę i mogli sobie pogadać. Jak coś się uszkodzi to i tak nie dam sobie wmówić że gwarancja tego nie obejmuje.

#6 Guest_Marini

Guest_Marini
  • Goście

Napisano 27 sierpień 2019 - 06:09

To jest bardzo dobre rozwiązanie i dzięki temu pseudo fachowcy nie mają argumentu że gaz to do zapalniczki a nie samochodu. Instalacje fabryczne skody są mega i dotrysk to super sprawa. Raz że oszczędność silnika i dwa nie trzeba jeżdzić 2 baki na gazie, jeden na benzynie. Ci co mają zwykłe instalacje stawiają oczy w kole że na gazie ktoś 200 tys przeleciał a z Landi a to jest fakt i ja też się cieszę bo mam taką skodę

#7 Guest_Skodziarz

Guest_Skodziarz
  • Goście

Napisano 27 sierpień 2019 - 06:17

Jest jeden haczyk bo ja mam Citka z 2017r i byłem u gazownika wyłączyć dotrysk już w 2018 i twierdził że jest potrzebny technik z kluczem bo nie dało się tego zrobić, ale już w tym roku jak pojechałem do gaziarza to akurat wskoczyła jakaś aktualizacja i bez problemu mi to wyłączył. Nie oszukujmy się to jest silnik MPI cudów w nim nie ma :) predzej się posypie ta skrzynka biegów z wadą konstrukcyjną sprzęgła niż motorek padnie 😂

#8 Guest_Skodziarz

Guest_Skodziarz
  • Goście

Napisano 27 sierpień 2019 - 06:21

Zapytacie dlaczego u gaziarza byłem a nie w serwisie a no dla tegomnie że mnie wychu!ali z gwarancją na szczęście w ciagu dwoch lat i 60kkm nic się jeszcze nie zrypało.

#9 Guest_Lorek

Guest_Lorek
  • Goście

Napisano 27 sierpień 2019 - 18:57

Ogólnie te jednostki są ciężkie do zajechania więc może i bez tego dotrysku by się obeszło :D. Mam fabie z silnikiem 1.2 MPI plus instalacja gazowa firmy BRC. Powiem szczerze, że to jeździ, jeździ i jeszcze raz jeździ. Obecnie na lpg ma najechane 180 tys, a samo auto ma przebiegu 260 tys. i nic nie wskazuje na to żeby odmówiło posłuszeństwa.

#10 Adrian191

Adrian191

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 27 sierpień 2019 - 19:14

Ogólnie te jednostki są ciężkie do zajechania więc może i bez tego dotrysku by się obeszło :D. Mam fabie z silnikiem 1.2 MPI plus instalacja gazowa firmy BRC. Powiem szczerze, że to jeździ, jeździ i jeszcze raz jeździ. Obecnie na lpg ma najechane 180 tys, a samo auto ma przebiegu 260 tys. i nic nie wskazuje na to żeby odmówiło posłuszeństwa.

Auto flotowe czy prywatne? Jaka jest dokładnie instalacja? Czy coś robiłeś przez ten czas od montażu? Jak z wtryskami? Trochę pytań ale mam ten sam silnik u siebie auto jest poflotowe z przebiegiem 140 tys.km i mogę je odkupić i chciałem założyć instalację LPG.



#11 Guest_Johnyss

Guest_Johnyss
  • Goście

Napisano 28 sierpień 2019 - 09:31

Też osobiście jeździłem Fabia 1.0 75 LPG i przez 2.5 roku 170 tys.km. i zero awarii. Tylko serwis co 15 tys. i nic więcej. Teraz mam combi po facelifting też ten sam silnik ale na razie mam 20 tys. Spalanie wynosi 34 litry LPG = 400 km zasięgu (jazda dynamiczna, byle jaka). Jedyną wada tego auta to trzaskanie między zmianami biegów od nowości i piszczące bębny jak w Ikarusie 😀. Nawet w nowym modelu tego nie zmienili ...

#12 Guest_Eryk

Guest_Eryk
  • Goście

Napisano 19 wrzesień 2019 - 08:16

Auto rzeczywiście ciężkie do zajechania ale też trzeba mieć świadomość że rekordowych osiągów tu nie będzie. Dobra informacja że można włożyć lpg na własną rękę bez utraty gwarancji, ponieważ landi do mnie by nie przemawiało, zdecydowanie wolałbym już włożyć BRC.

#13 Guest_hrobry

Guest_hrobry
  • Goście

Napisano 07 marzec 2021 - 17:55

artykuł dziwny... Centrala LR ma zupełnie inne dane



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych