Skocz do zawartości

Umowa do dnia porodu

nauczyciel czas pracy 40 godzin ciąża umowa na czas określony

wróć do serwisu Kadry Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Guest_Asia

Guest_Asia
  • Goście

Napisano 23 sierpień 2019 - 20:40

Dzień dobry. Jestem nauczycielką kontraktową. W roku szkolnym 2018/2019 pracowałam na umowie o pracę na czas określony do końca sierpnia 2019 w dwóch szkołach. W szkole „A” miałam 18 godzin dydaktycznych, w szkole „B” 6 godzin dydaktycznych i 6 godzin świetlicy.
W maju przedstawiłam zaświadczenie lekarskie, że jestem w ciąży i w dniu zakończenia umowy ciąża będzie starsza niż 12 tygodni, zatem obie umowy muszą być przedłużone do dnia porodu.
W szkole „B” gdzie mam 6 lekcji + 6 godz. świetlicy umowa bez problemu zostaje przedłużona, mam zapewnione godziny. Natomiast w szkole „A”, gdzie miałam 18 godzin – dyrektor odmawia przydzielenia mi lekcji, dość natarczywie sugeruje, że powinnam pójść na zwolnienie lekarskie i z dniem 1 września planuje oddać mnie do ZUSu. Jako, iż nie ma przesłanek zdrowotnych świadczących o konieczności pójścia na L4, lekarz takiego zwolnienia mi nie wystawi i co za tym idzie, muszę chodzić do pracy. Dyrektor stwierdził, że skoro tak się sprawy mają to będę musiała chodzić do pracy, ale nie będę nauczać. Będę musiała po prostu siedzieć przez 8 godzin dziennie (40 godzin tygodniowo) w szkole. Nie ukrywam, że ciężko będzie mi pogodzić „odpracowanie” ośmiu godzin w ciągu dnia w szkole „A” i dodatkowych godzin ze szkoły „B”.
Czy rzeczywiście jest tak, że nie prowadząc zajęć dydaktycznych muszę siedzieć w szkole 8 godzin dziennie? Gdzie znajdę przepis świadczący o tym? W karcie nauczyciela znalazłam tylko informację, że tygodniowy wymiar pracy nauczyciela nie może być dłuższy niż 40 godzin. Na umowie widnieje zapis „tygodniowy czas pracy: 18/18”.
Co mogę zrobić w tej sytuacji? Czy da się to jakoś inaczej rozwiązać?

Dodaj odpowiedź