Mam takie dwa skrypty działające w Excelu do pomocy tzn. do generowania plików JPK_FA, jako xml i w tych narzędziach są pola obowiązkowe do wypełnienia (nr faktury, całkowita cena itd.), ale co mnie zastanawia w jednym skrypcie te same pola, co w drugim skrypcie są opcjonalne a w tym drugim już te same pola są obowiązkowe.
Dla przykładu pole P_15 w obydwóch skryptach są wymagane jest to pole KWOTA NALEŻNOŚCI OGÓŁEM
Natomiast pole P_13_1 Sprzedaż netto 23% lub 22% w jednym skrypcie jest obowiązkowe w drugim natomiast opcjonalne do wypełnienia.
Zaznaczyłem to na zdjęciu (link do skopiowania niżej) Pytanie jak rozumieć i jak wypełniać te skrypty jeden to JPKRaportowanie, zawiera minimalną ilość pół do wypełnienia, jakie trzeba wypełnić, natomiast drugi to JPK Excel za darmo jakoś tak, który wymaga podawania więcej danych.
obrazki.elektroda.pl/7653759600_1564521436.jpg
Generując, więc plik JPK_FA wystarczy, że podam tylko całkowitą cenę czy oprócz ceny brutto musi się znaleźć w pliku XML (JPK_FA)) podatek, oraz cena netto?
Inne pytanie nie rozumiem za bardzo jak interpretować pola P_16, P_17, P_18, P_19 gdzie należy podać prawda lub fałsz tzn. domyślam się, ale za bardzo nie jestem pewny, kiedy prawda/fałsz tam wstawiać. Co jeśli źle wybiorę i wyślę plik z wartością błędną?
Ostatnie pytanie, co to jest pole P2_B, czyli Kolejny numer faktury, nadany w ramach jednej lub więcej serii, który w sposób jednoznaczny identyfikuje fakturę
Czy tutaj w P2_B podaję te same numery faktur, co w polu P2_A ?
Ktoś wyjaśniłby mi te kwestie, o które tu pytam?
Z góry dzięki