Skocz do zawartości


Źle naliczana premia regulaminowa.


wróć do serwisu Kadry 2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Patryk

Guest_Patryk
  • Goście

Napisano 16 lipiec 2019 - 22:35

Witam. W moim zakładzie pracy do wynagrodzenia zasadniczego jest naliczana premia regulaminowa w której skład wchodzą różne czynniki. Maksymalny wymiar premi to 15%. Po zobaczeniu fiszki stwierdziłem niezgodność. W wysokości premii wpisane jest 15%, jednak dodając do wynagrodzenia te 15% wyplacona kwota jest mniejsza niż powinna. Mając pod ręką wcześniejszą fiszke, sprawdzilem jak sie sprawa miała we wcześniejszym miesiącu. Po dodaniu również kwota się nie zgadza. Nie są to jakieś wielkie pieniądze, ale jednak. Jestem więcej niż bardziej pewien że wcześniejsze wypłaty również były źle naliczone. Mam dwa pytania.
Pierwsze : Jaki jest czas przedawnienia? Załóżmy że od stycznia premia jest źle naliczana, to czy moge wnosić o wyrownanie premii o tyle wypłat do tyłu?
Drugie : Mam tylko dwie fiszki. Za ten miesiąc i poprzedni, czy panie w kadrach mają obowiązek mi przedstawić fiszki za wcześniejsze miesiące?
Pytam bo w kadrach pewnie usłyszę " a gdzie pan był we wcześniejszych miesiącach " i generalnie zwodzenie za nos.

Cos czytałem o jakimś odszkodowaniu, w tym przypadku również moge liczyć na cos takiego?
Pozdrawiam

#2 Guest_Dorota

Guest_Dorota
  • Goście

Napisano 17 lipiec 2019 - 08:03

Może najpierw idź do działu gdzie naliczają wynagrodzenia i zapytaj się jak i z których czynników jest naliczana premia. Zawsze masz wgląd do swojego wynagrodzenia, może nie od razu ale osoba, która nalicza wynagrodzenia ma obowiązek Ci pokazać i wytłumaczyć skąd się biorą kwoty składające na na wypłatę.

 



#3 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 19037 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 17 lipiec 2019 - 09:42

Przedawnienie nastąpi po 3 latach.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych