Skocz do zawartości


Ochrona przedemerytalna a choroba


wróć do serwisu Kadry 2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Elle79

Guest_Elle79
  • Goście

Napisano 04 lipiec 2019 - 08:55

Witam,

 

nasz pracownik, którego obejmuje już ochrona przedemerytalna, wykorzystał 182 dni zasiłku i obecnie jest na świadczeniu rehabilitacyjnym, które zostało mu przyznane na 3 miesiące. Prawdopodobnie nie będzie starał się o dalsze świadczenie, pomimo, że utrzymuje, że z powodu choroby nie nadaje się już do pracy na zajmowanym stanowisku.

Czy jeśli pracownik ma równo 3 miesiące świadczenia to możemy w 91 dniu rozwiązać z nim umowę o pracę z art. 53 par. 1 pkt b? Jeśli się nie pojawi w pracy...wysyłamy mu na piśmie ,że będzie zwolniony w tym trybie i dniem rozwiązania jest data doręczenia pisma?

Czy jednak świadczenie powinno być dłuższe niż 3 miesiące i dopiero można go tak zwolnic?

 

A co jeśli się pojawia 13 sierpnia, wtedy kierujemy go do lekarza medycyny pracy na badania kontrolne. Ten zapewne nie dopuści go do pracy, co możemy zrobić aby tego pracownika mimo ochrony zwolnić? Istnieje ryzyko, że po przepracowaniu kilku dni dalej pójdzie na zwolnienie.

Czy możemy wtedy wykorzystać wypowiedzenie warunków pracy i płacy?

Co jeśli nie mamy innego stanowiska, które mógłby zająć?

A jeśli zaproponujemy mu inne stanowisko,  co ten pracownik ma robić przez 3 miesiące,  bo dopiero po 3 miesiącach, nowe stanowisko zacznie obowiązywać jeśli oczywiście się zgodzi na te warunki, i oczywiście w razie dopuszczenia go do pracy przez lekarza.

A jeśli się nie zgadza, to wtedy można z nim rozwiązać umowę o pracę? z art. 30 par. 2?)

Na jakiej zasadzie jest wtedy zatrudniony? Nieobecność usprawiedliwiona niepłatna? Bo pracować nie może... 

 

Mam nadzieję, że w miarę zrozumiale opisałam mój problem, bardzo proszę o pomoc. Aby potem nie skończyło się sądem.



#2 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 04 lipiec 2019 - 09:23

 

 Aby potem nie skończyło się sądem.

 


A na to na forum nikt ci gwarancji nie da, bo czego byście nie zrobili pracownik zawsze ma prawo wystąpić do sądu i w każdym z wymienionych przypadków musicie go poinformować, że ma do tego prawo.



#3 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 04 lipiec 2019 - 09:29

 

A na to na forum nikt ci gwarancji nie da, bo czego byście nie zrobili pracownik zawsze ma prawo wystąpić do sądu i w każdym z wymienionych przypadków musicie go poinformować, że ma do tego prawo.

 

Wiem, że nie ma gwarancji i trzeba poinformować...ale chciałabym, aby to wszystko było tak jak powinno być... dzwoniąc do PIP, Pani sama też nie wiedziała, miała się dowiedzieć i oddzwonić i tyle ją słyszano.

Jeśli ktoś się orientuje w tym temacie to proszę o podpowiedź.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych