Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kontrola zarządcza w administracji publicznej wciąż nieskuteczna


1 odpowiedź w tym temacie

#1 Admin Księgowość

Admin Księgowość

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy
  • 197824 postów

Napisano 03 lipiec 2019 - 14:36

Zdaniem NIK urzędnikom do tej pory nie udało się skutecznie wdrożyć nowej koncepcji zarządzania. Dlaczego tak się dzieje?

Powrót do artykułu: Kontrola zarządcza w administracji publicznej wciąż nieskuteczna

#2 Guest_Teżurzędnik

Guest_Teżurzędnik
  • Goście

Napisano 03 lipiec 2019 - 14:36

Zaimplementowanie kontroli zarządczej z zachodnich prywatnych korporacji o wieloszczeblowej i zróżnicowanej strukturze organizacyjnej do polskiego państwowego urzędu uważam za pomysł z góry skazany na porażkę, a moje przypuszczenia potwierdza praktyka. Polski urzędnik nie traktuje kontroli zarządczej jako narzędzia służącego do optymalizacji jego pracy i sygnalizowania problemów do rozwiązania na jego stanowisku pracy. Urzędnik ten uważa, że kontrola zarządcza to kontrola, która ma stwierdzić czy sobie radzi czy nie. I zgodnie z tą filozofią wypisuje dyrdymały, że jest fantastyczny, wszystko u niego funkcjonuje idealnie, zadania realizuje w 100%. Rezultatem są niczemu nie służące sterty papieru, z których kompletnie nic nie wynika. W Wielkiej Brytanii zadano sobie trud dostosowania tego narzędzia do struktur państwowych, a u nas niestety nie. Taka jest polska urzędnicza mentalność: każdy absurd można przełknąć w imię świętego spokoju i dobrej oceny. Dopuki polskiemu urzędnikowi ktoś nie wytknie palcem jakiegoś ewidentnego absurdu albo nie wskaże, że coś nie działa, to będzie on udawał, że tego nie zauważa i że wszystko jest w porządku. Nie wiem, jak to zmienić i prawdę mówiąc nie bardzo w tą zmianę wierzę.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych