Skocz do zawartości


lista obecności


wróć do serwisu Księgowość 5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_kp

Guest_kp
  • Goście

Napisano 06 czerwiec 2019 - 19:23

Witam,  Czy na liście obecności powinna być godzina rozpoczęcia i zakończenia pracy, czy wystarczy imię i nazwisko i podpis?



#2 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 07 czerwiec 2019 - 07:49

Imię nazwisko i podpis - lista obecności to nie ewidencja czasu pracy.



#3 Mar-Tax

Mar-Tax

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 706 postów
  • LokalizacjaJelenia Góra

Napisano 07 czerwiec 2019 - 13:48

Nawet więcej: nie ma przepisów prawa pracy, które nakazywałyby prowadzenie przez pracodawcę obowiązkowo listy obecności. Natomiast ze względów  praktycznych (choć nie tylko) lista obecności jest często stosowanym narzędziem pomocnym przy prawidłowym ewidencjonowaniu czasu pracy pracowników. Stąd godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy często (szczególnie od 2019 r.) są składnikiem takiej listy. Choć oczywiście potwierdzać rozpoczęcie i zakończenie pracy można również w inny sposób...


"Mar-Tax" Biuro Rachunkowe Jelenia Góra

http://martax.jgora.pl

https://www.facebook.com/biuro.martax

 


#4 katra

katra

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 13 czerwiec 2019 - 11:33

Nie traktuje się listy obecności oraz ewidencji czasu pracy jako jeden i ten sam dokument.
 
Tworzenie listy obecności reguluje jedynie art 1041 § 1  pkt 9 w którym jest  że regulamin pracy określa „przyjęty u danego pracodawcy sposób potwierdzania przez pracowników przybycia i obecności w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecności w pracy”.
 
Więc w prawie nie ma regulacji co powinno znajdować się na liście obecności. Polecam w tym temacie mi.
 


#5 JoannaBarcinska

JoannaBarcinska

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 18 czerwiec 2019 - 07:19

Jeżeli pracownik wpisuje nam godzinę rozpoczęcia i zakończenia pracy wszystko jest jasne i czytelne. Na ostatnim szkoleniu z zakresu kadr szkoleniowiec powiedział, że listy obecności godzinowe są niezgodne z RODO. To w takim razie skoro skąd mam wiedzieć, kiedy do pracy przyszedł dany pracownik. A jeżeli się spóźni to mam sporządzić notatkę służbową??? Podpowiedzcie mi coś w tym temacie.



#6 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 18 czerwiec 2019 - 07:45

Godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy pracownik może wpisywać, jeżeli listy są indywidualne, niedostępne dla pozostałych pracowników.

Choć ci od RODO idą w totalny absurd, bo jak ludzie ze sobą w jednym zespole pracują, to wiedzą, kto kiedy przychodzi i wychodzi.

Wygląda na to, że świadomie czy nie, wszyscy idą w kierunku RCP, nad czym pracuje się już też w PE.

 

 

 





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych